This article aims to analyse two major research questions on paddle
tennis as a new type of sports tourism. Using data collected through a
survey of paddle tennis tourists playing in Islantilla (Spain), motivation
and satisfaction characteristics were examined: (1) to identify the socioeconomic
characteristics of paddle tennis tourists; (2) to identify reasons
why tourists choose paddle tennis tourism, and (3) to measure the
satisfaction achieved during the experience. The analysis of paddle
tennis tourism enables their behaviour to be determined and information
on the profile of this type of tourist to be ascertained, thereby allowing
related companies, governments, tourism agents and managers to
orientate their strategies in order to achieve considerable economic
benefits.
Este artículo busca analizar dos grandes preguntas de investigación sobre el pádel como un nuevo tipo de deporte turístico. Usando los datos recolectados a través de una encuesta a los turistas de pádel que juegan en Islantilla (España), la motivación y satisfacción fueron las características examinadas. (1) identificar las características socioeconómicas de los turistas de pádel; (2) identificar las razones de porque los turistas escogen el turismo de pádel; y (3) medir el nivel de satisfacción conseguido durante la experiencia. El análisis del turismo de pádel permite determinar su comportamiento y la información sobre el perfil de este tipo de turistas, lo que permite a empresas relacionadas, gobiernos y agencias de turismo orientar sus estrategias con el fin de lograr beneficios económicos considerables.