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dc.contributor.authorVasheghani-Farahani, Farzaneh
dc.contributor.authorEsfandiar, Kourosh
dc.contributor.authorTajzadeh-Namin, Abolfazl
dc.date.accessioned2015-01-13T11:25:19Z
dc.date.available2015-01-13T11:25:19Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/9643
dc.description.abstractThe present research aims to gain a better understanding of determinants on the souvenir-purchase behavior of inbound tourists, a vital factor affecting tourists’ experience in destinations, yet scant attention has been devoted to this in the literature. Drawing on the Oh’s travel expenditure model (2007), this study examines the influence of three types of variables: individual traveler characteristics; trip characteristics; and the perceived value of the souvenirs on tourists’ spending on shopping. The results obtained, through an analysis of self-administered questionnaires gathered from a sample of 115 inbound tourists in Tehran city, showed that men tent to spend more on souvenir purchase than women; there is not a significant relationship in terms of shopping spending patterns between leisure tourists and business tourists; and design, traditional motifs, quality and portability of souvenirs affect purchase behavior considerably. Further analysis and other findings are also discussed, and recommendations for future research are put forth in this paper.en_US
dc.description.abstractEl presente estudio busca lograr un mejor entendimiento de los determinantes en el comportamiento de la compra de souvenirs por los turistas, un factor vital que afecta a la experiencia de los turistas en los destinos, sin embargo, no se ha dedicado mucha atención a este tipo de información. Ilustrado en el modelo de gasto de viaje Oh (2007), este estudio examina la influencia de tres tipos de variables: las características de los viajeros en solitario, las características del viaje; y el valor que se percibe de los souvenirs sobre el gasto de los turistas al comprarlos. Los resultados obtenidos, a través de un análisis de cuestionarios auto administrados recogidos de una muestra de 115 turistas en la ciudad de Teherán, muestra que los hombres tienden a gastar más en la compra de souvenirs que las mujeres; no hay una relación significativa en términos de patrones de gasto entre los turistas de negocios y los de placer, y diseño y motivos tradicionales calidad y portabilidad afectan considerablemente al proceso de compra. Análisis adicionales y otros hallazgos son también discutidos, y recomendaciones para investigaciones futuras se presentan en este documento.
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversidad de Huelvaen_US
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherSouvenir purchaseen_US
dc.subject.otherInbound touristsen_US
dc.subject.otherTehran cityen_US
dc.titleEffective factors on souvenir purchase : the case of foreign tourists' viewpoint in Tehran cityen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US


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Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
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