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New data on the Getafe slag used for stoning a vehicle at 1994

dc.contributor.authorGarcía Guinea, Javier
dc.contributor.authorSánchez Chillón, B.
dc.contributor.authorMazo, A.
dc.contributor.authorTormo, Laura
dc.contributor.authorGonzález Martín, R.
dc.contributor.authorCorrecher, V.
dc.contributor.authorPardillo Mayora, J. M.
dc.date.accessioned2014-10-17T10:19:55Z
dc.date.available2014-10-17T10:19:55Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/8884
dc.description.abstractThis work studies the characteristics of the steel slag heaps that have accumulated in the vicinity of the Andalusia motorway from km-11 to km-22, and throws new light on two traffic accidents attributed to meteorite impacts. Samples were collected from 13 sites at the side of this section of the Andalusia motorway, from the Aristrain and Varosa (Madrid) smelting factories and from the two cars inside BMW- 1994 and LADA-1999. The magnetic susceptibility, specific gravity, X-ray diffraction and ESEM analyses of samples were determined and the photographs of the ‘meteorite-impacted’ cars studied. The composition, textures and structures of these samples and the trajectories of the projectiles that hit the cars (circa 25º from the horizontal) together suggest that these accidents were caused not by falling meteorites, but by slag thrown either from the roadside or from overpassesen_US
dc.description.abstractEste trabajo estudia las características de las escorias que están acumuladas junto a la autopista de Andalucía entre el km-11 y el km-22, y explica lo que probablemente sucedió en dos accidentes de tráfico atribuidos a impactos meteoríticos. Se recogieron muestras en 13 puntos diferentes de este tramo de la autopista de Andalucía, en las fundiciones de Aristrain y Varosa de Madrid y del interior de los dos coches impactados, BMW-1994 y LADA-1999. Se realizaron medidas de susceptibilidad magnética, peso específico, difracción de rayos X y observaciones y análisis en el microscopio ambiental ESEM, de las muestras y se estudiaron las fotografías de los impactos en los vehículos. Las composiciones, texturas y estructuras de estas muestras y las trayectorias de los proyectiles que golpearon los vehículos (unos 25º respecto de la horizontal) sugieren que estos accidentes no fueron causados por caídas de meteoritos sino por escorias arrojadas desde los lados de la autopista, o desde los puentesen_US
dc.language.isospaen_US
dc.publisherSociedad Geológica de Españaen_US
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherSteel slagen_US
dc.subject.otherWüstiteen_US
dc.subject.otherCalcium silicatesen_US
dc.subject.otherGetafeen_US
dc.titleNuevos datos sobre la escoria de Getafe caida en un vehiculo en 1994en_US
dc.titleNew data on the Getafe slag used for stoning a vehicle at 1994eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US


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