Extending from Ajzen’s (1991) theory of planned behaviour, this paper develops
a more integrated entrepreneurial intention model. This incorporates
the role of culture, along with motivations, skills and knowledge of the entrepreneurial
environment. The cross-cultural applicability of the model is tested
across two different countries, Great Britain and Spain, on a total sample of
1005. Partial Least Squares technique is used to try and overcome limitations
of previous research. The model broadly holds for both countries. Implications
for public decision makers and entrepreneurship education are discussed. In
particular, enhancing the level of knowledge and awareness about entrepreneurship
would increase self-efficacy perceptions and, hence, entrepreneurial
intentions.
Este trabajo, partiendo del enfoque de Acción Planificada (Ajzen), desarrolla
un modelo más integrado de intención emprendedora, incorporando el
papel de la cultura, las motivaciones, habilidades y conocimiento empresarial.
La aplicabilidad transcultural del modelo se prueba analizando dos países diferentes
(Gran Bretaña y España), en una muestra de 1005 individuos. Se utilizan
Mínimos Cuadrados Parciales para superar las limitaciones de anteriores
investigaciones. El modelo en general es válido para los dos países, derivándose
implicaciones para la toma de decisiones y la educación emprendedora.
En particular, mejorar el conocimiento y la toma de conciencia sobre el
emprendimiento aumentaría la percepción de autoeficacia y, por lo tanto, las
intenciones emprendedoras.