Show simple item record

dc.contributor.authorPerceval, José María
dc.date.accessioned2009-04-23T06:44:56Z
dc.date.available2009-04-23T06:44:56Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/733
dc.description.abstractLa premisa fundamental de la que se debe partir es que la televisión educativa no pretende sustituir al profesor como sugieren ciertos autores aficionados a la cienciaficción. La finalidad de un canal o franja de horario educativa es complementar, ayudar y sugerir al profesorado, convertirse en definitiva en una herramienta de trabajo en sus manos, jamás superponerse a la labor bien definida de la pedagogía directa. La televisión educativa es ante todo otro medio de expresión.en_US
dc.description.abstractThe fundamental premise that one has to start from is that educational television does not intend to substitute the professor, as many authors keen on science-fiction suggest. The objective of a TV channel or an educational time slot is to complement, help, and suggest teachers, become a tool of their job in their hands, never to overlap the well-defined labour of direct pedagogy. Educational television is, above all, another mean of expression.
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad de Huelva
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.titleEl guión educativo, ¿es posible?en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |