Show simple item record

Beliefs, academic performance and attitudes of university students in a beginner plurilingual program

dc.contributor.authorToledo, Isabelle 
dc.contributor.authorRubio Alcalá, Fernando David 
dc.contributor.authorHermosín Mojeda, Manuel 
dc.date.accessioned2013-09-03T10:50:30Z
dc.date.available2013-09-03T10:50:30Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationToledo, I., Rubio Alcalá, F. D., Hermosín Mojeda, M.: "Creencias, rendimiento académico y actitudes de alumnos universitarios principiantes en un programa plurilingüe". Porta Linguarum : Revista Internacional de Didáctica de las Lenguas Extranjeras. Vol. 18, págs. 213-229 (2012). ISSN 1697-7467en_US
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/6792
dc.description.abstractLa implantación de programas plurilingües en la educación superior en España es novedosa y creciente. En este artículo se aborda la cuestión de cómo el alumno principiante percibe su experiencia, en cuanto al aprendizaje del idioma,rendimiento académico, desarrollo de destrezas, dificultad, dedicación, esfuerzo y motivación se refiere. Los resultados obtenidos mediante cuestionarios, entrevistas y autoinformes apuntan que tras ciertas incertidumbres el alumnado concibe positivamente la experiencia al percibir que su nivel del idioma mejora y no se perjudica su rendimiento académico. Además, sus actitudes y motivaciones no decrecen ante el incremento de esfuerzo y dificultad.en_US
dc.description.abstractHe implementation of plurilingual programs in higher education in Spain is new and growing. This article addresses the question of how students perceive their first CLIL experience in higher education regarding language learning, academic achievement, skill development, difficulty, effort and motivation. The results obtained through questionnaires, interviews and self-reports indicate that after some preliminary uncertainness, students find a positive experience when they perceive that their language level is improved and their academic performance is not impaired. In addition, their attitudes and motivations do not decrease in spite of the increased effort and difficulty that CLIL learning demands.eng
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad de Granadaen_US
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject.otherPlurilingüismospa
dc.subject.otherCreenciasspa
dc.subject.otherRendimiento académicospa
dc.subject.otherActitudesspa
dc.subject.otherAlumnosspa
dc.subject.otherUniversidadspa
dc.subject.otherPlurilingualismeng
dc.subject.otherCLIL
dc.subject.otherBeliefseng
dc.subject.otherAcademic achievementeng
dc.subject.otherAttitudeseng
dc.subject.otherUniversityeng
dc.titleCreencias, rendimiento académico y actitudes de alumnos universitarios principiantes en un programa plurilingüeen_US
dc.titleBeliefs, academic performance and attitudes of university students in a beginner plurilingual programeng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |