En este trabajo se hace un estudio de comparación y análisis crítico sobra la evolución que la entrada en el EEES (Espacio Europeo de Educación Superior) supondrá a la Educación Física y a los estudios que sobre dichas asignaturas tendrán que cursas los futuros maestros, analizando el descenso de carga lectiva que en la materia tendrán los alumnos de dichas titulaciones. La entrada en el EEES supone un descenso de carga lectiva en materia de educación física lo que repercutirá en un posterior detrimento de la calidad de la docencia, en los centros escolares, de los futuros maestros.
In this paper, the author has conducted a comparative study, and a critical analysis about the evolution, that will suppose the entrance in the EEES (Espacio Europeo de Educación Superior) – European Higher Education Area (EHEA) in English –, to Physical Education and the studies over which subjects that should be taken by the future teachers, analysing the decrease of teaching load, which the students of those degrees will have. The entrance in the EHEA means a decrease of the teaching load in the subject of physical education, which will affect in a subsequent detriment in the teaching’s quality, in schools, of the future teachers.