The aim of this study is to explain the development of e-government using a new measure of the content, presentation, navigability and interaction of the websites created by public administrations as illustrated in the United Nations 2008 report, Services Delivery by Stages. These results differ from previous empirical analyses, showing that citizens‟ economic and education levels are not the main factors driving the development of digital administration. On the contrary, the sophisticated design of e-government seems to be linked strongly to the idea of a new public management defined by organizations such as OECD, as well as a North American style of economic development.
Este estudio tiene como objetivo explicar el desarrollo del e-government usando una nueva medida del contenido, presentación, navegabilidad e interacción de los sitios web creados por administraciones públicas como se ilustra en el informe de las Naciones Unidas de 2008, la prestación de servicio por etapas. Los resultados difieren de análisis empíricos anteriores, indicando que los niveles económicos y de educación de los ciudadanos no son los factores principales detrás del desarrollo de la administración digital. Por el contrario, el sofisticado díselo del e-government parece estar fuertemente ligado a la idea de una nueva gestión pública definida por organizaciones como OECD, al igual que el estilo de desarrollo económico norteamericano.