Browsing DFING - Artículos by Title
Now showing items 1-20 of 105
-
A Lexical Comparison of Four Prick of Conscience Group-IV Manuscripts
(Modern Language Society of Helsinki, 2022)Dublin, Trinity College, 157 (D.4.11) (MV 21), London, Lambeth Palace, 492 (MV 48), London, Sion College, Arc. L. 40. 2/E. 25 (MV 49) – from line 2,850 – and Shrewsbury, School, III (Mus. III. 39) (MV 95) were recently ... -
A Music-Mediated Language Learning Experience: Students’ Awareness of Their Socio-Emotional Skills
(Frontiers Media, 2019-10)In a society where mobility, globalization and contact with people from other cultures have become its distinctive traits, the enhancement of plurilingualism and intercultural understanding should be of the utmost concern. ... -
A systematic review on evidences supporting quality indicators of bilingual, plurilingual and multilingual programs in higher education
(Elsevier, 2019)This systematic review intends to report on the strength of evidences supporting the quality indicators (predictors) attributed to higher education bilingual, plurilingual or multilingual practices and programs across ... -
Adaptación del discurso del profesor de L2 a la competencia transicional del alumno de nivel elemental
(Universidad de Sevilla, 2000)Studies about interaction between speakers with more linguistic and communicative competence and speakers who have not yet fully developed their abilities of expression describe a series of modifications in the higher level ... -
Aphra Behn’s Sentimental History: The Case Study of Agnes de Castro, or the Force of Generous Love (1688)
(Sociedad Hispano-Portuguesa de Estudios Renacentistas, 2004-12)After the decline in theatregoing which followed the Popish Plot in 1678, Aphra Behn adhered to the general tendency among many authors of her time and turned to novel writing. Agnes de Castro is her own rendering of ... -
Aprendices migrantes adultos de lengua extranjera. Presentación de las Editoras invitadas
(Universidad Nebrija, 2022) -
Aproximación bibliométrica del desarrollo e impacto de la investigación internacional en Alfabetización Audiovisual (1960-2011)
(Icono 14. Asociación Científica, 2012)El estudio de la Alfabetización Audiovisual está en constante auge por su relevancia para formar a los ciudadanos con respec-to a los medios de comunicación y las nuevas tecnologías. Se trata de una línea científica joven, ... -
"Before Words" : seeing and Privacy in Renaissance Poetry
(Sociedad Hispano-Portuguesa de Estudios Renacentistas Ingleses, 2002)At the very start of his book Ways of Seeing, the art critic John Berger says: “Seeing comes before words. It is seeing which establishes our place in the world.” This paper will explore ways of being in the world through ... -
Black female bodies on (dis)play : Commodification, reembodyment and healing
(Universidad de La Laguna, 2016)The articles focuses on the search for alternative models for black female identities and bodies which challenge sexualized and racialized images historically imposed onto them. To counteract this historical denigrating ... -
Black Women's Writing and Arts Today: A Tribute to Toni Morrison. Introduction
(Universidad de Alicante, 2022) -
Un capítulo en la historia de la lexicología del inglés antiguo : el análisis componencial del significado
(Real Academia de Córdoba de Ciencias, Bellas Letras y Nobles Artes, 2007-12)The aim of this article is to evaluate and reappraise the role of Componential Analysis of meaning as a methodological tool in Old English historical lexicology and lexicography. The author starts by reappraising the ... -
La competencia lectora del alumnado universitario en contexto AICLE
(Universidad de Granada, 2018-05)La competencia lectora en lengua extranjera del alumnado en contexto AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras) constituye una de las destrezas cruciales para aprehender el contenido. El objetivo ... -
Comprender el proceso lector en segundas lenguas: cognición y afectividad
(Universidad de Extremadura, 2018)La complejidad de los mecanismos cognitivos (procesos atencionales, memoria de trabajo, velocidad de procesamiento), de los afectivos (motivación, autoestima, ansiedad) y de los socio-culturales (integración ... -
La comunicación oral del inglés en España influencia de los aspectos educativos y mediáticos en el éxito del aprendizaje
(Universidad de Sevilla: Instituto de Ciencias de la Educación, 2008-12)Que los españoles no saben defenderse en una conversación cotidiana en inglés no es una aseveración de carácter novedosa, pero sí de tratamiento urgente. Mientras que los últimos datos indican que el inglés es el idioma ... -
Construcciones atributivas con se
(Universidade de Santiago de Compostela: Servicio de Publicaciones, 2005-12)En este trabajo se investiga el comportamiento de nuestro polémico y controvertido incremento pronominal se en el entorno de la atribución con objeto de demostrar que no se trata de un nuevo se, privativo de dicho fenómeno ... -
Construcciones resultativas en español: Caracterización sintáctico-semántica
(Universidad de Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, 2016-12)Debido a su escasa productividad en español, la construcción resultativa ha pasado prácticamente desapercibida en los estudios de lingüística española, donde o se ha negado por completo su existencia o se ha catalogado ... -
Construction and validation of self-Esteem in the foreign language classroom scale (SEFLS)
(Universidad de Granada, 2022)This paper describes the development and standardization of a measure of self-esteem in the foreign language classroom. The reliability and validity of Self-esteem in the Foreign Language Classroom Scale (SEFLS) were ... -
Constructions in learner language
(Universidad Complutense de Madrid, 2008)This paper examines the degree to which learners' L1 typology may affect the comprehension and production of L2 constructions. It has been suggested that English makes more use of constructional meaning than other languages ... -
Corrupted Platonism in "Astrophil and Stella" : the expression of desire
(Sociedad Hispano-Portuguesa de Estudios Renacentistas Ingleses, 1998) -
Creencias, rendimiento académico y actitudes de alumnos universitarios principiantes en un programa plurilingüe
(Universidad de Granada, 2012)La implantación de programas plurilingües en la educación superior en España es novedosa y creciente. En este artículo se aborda la cuestión de cómo el alumno principiante percibe su experiencia, en cuanto al aprendizaje ...