Show simple item record

dc.contributor.authorBoti, Evangeli
dc.contributor.authorFitsilis, Panos
dc.contributor.authorDamasiotis, Vyron
dc.date.accessioned2023-09-07T10:52:24Z
dc.date.available2023-09-07T10:52:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10272/22364
dc.description.abstractNowadays, with technology evolving with leaps and bounds and information being produced and disseminated rapidly without control, children are an easy target for misleading. The school could design and implement ways to impart and refine these skills that are critical to the decisions that make up the essence of life. Within this context, this research work was shaped and studied the pedagogical value of digital games in developing critical thinking skills with regard to digital security. For this study, a teaching intervention was made using digital simulation games to demonstrate their contribution to the development of critical thinking compared to traditional teaching. The exploitation of digital games was investigated in the context of an interdisciplinary online health education programme. The results of the research showed that this intervention contributed significantly to the development of critical thinking for the majority of students to whom it was applied.es_ES
dc.description.abstractEn la actualidad, la tecnología avanza rápidamente y la información se difunde sin control, lo que hace que los niños sean más vulnerables a ser engañados. Por lo tanto, las escuelas pueden diseñar y aplicar métodos para enseñar y mejorar las habilidades necesarias para tomar decisiones importantes en la vida. Se llevó a cabo un estudio para investigar el valor pedagógico de los juegos digitales en el desarrollo de habilidades de pensamiento crítico. Los docentes realizaron una intervención utilizando juegos de simulación digital para demostrar su contribución al desarrollo del pensamiento crítico en comparación con los métodos de enseñanza tradicionales. Los resultados mostraron que esta intervención fue significativa para el desarrollo del pensamiento crítico en la mayoría de los estudiantes que participaron, especialmente en el contexto de la educación en línea y la seguridad digital.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherRed Universitaria de Campus Virtuales (RUCV)es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherDigital gameses_ES
dc.subject.otherSkill developmentes_ES
dc.subject.otherCritical thinkinges_ES
dc.subject.otherJuegos digitaleses_ES
dc.subject.otherDesarrollo de habilidadeses_ES
dc.subject.otherPensamiento críticoes_ES
dc.titleDigital games and their impact in developing students' critical thinking skillses_ES
dc.title.alternativeLos juegos digitales y su impacto en el desarrollo de las habilidades de pensamiento crítico de los estudianteses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.identifier.doi10.54988/cv.2023.2.1399
dc.subject.unesco58 Pedagogíaes_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |