The current paper focuses upon the impact of Corporate Social Responsibility (CSR) on locals’ opinions regarding the hospitality sector in Crete. The main research aim driving the current study is to evaluate respondents’ (locals’) willingness to pay a premium for CSR activities in the hospitality sector. The paper utilizes primary data collected through a survey questionnaire in the region of Crete. In total, researchers collected 400 survey questionnaires over a course of three months during the pandemic period. The paper utilized a logistic regression framework. According to the results, respondents that were highly familiar with CSR were also very positive in supporting CSR actions. Whereas gender does not seem to exert a particularly strong influence on individual willingness to pay a CSR premium, yet once the analysis distinguishes between different premium levels, females were found more likely to contribute at lower amounts, as compared to their male counterparts. The results indicate that businesses should adopt and adapt their CSR practices to new business discourses.
Este artículo se centra en el impacto de la Responsabilidad Social Corporativa (CRS) en la opinión de los residentes sobre el sector hostelero en Creta. El objetivo principal detrás de este estudio es evaluar la disposición de los encuestados (residentes) a pagar una prima por actividades CSR en el sector hostelero. El artículo utiliza datos recolectados principalmente mediante una encuesta en la región de Creta. Los investigadores han recogido un total de 400 encuestas durante un periodo de tres meses durante la pandemia. Este artículo usa un marco de regresión logística. Según los resultados, los encuestados altamente familiarizados con la CSR apoyaban muy positivamente las acciones de CSR. Si bien el género no parece tener una gran influencia en la disposición del individuo a pagar por una prima de CSR, una vez el análisis distingue entre diferentes niveles para esta, las mujeres se muestran más dispuestas a contribuir en menores cantidades que los hombres. Los resultados indican que los negocios deberían adoptar y adaptar sus prácticas de CSR a nuevos discursos sobre negocios.