Show simple item record

dc.contributor.authorGarcía Carmona, Sofía
dc.contributor.authorFernández Corbacho, Analí 
dc.date.accessioned2023-02-02T11:03:58Z
dc.date.available2023-02-02T11:03:58Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10272/21448
dc.description.abstractThis research has as a main aim to check the benefits of using music in the FL classrooms, specifically with diverse student populations who present lower proficiency levels in the target language. In order to carry out this project, the design of a pedagogical intervention has been necessary. In particular, two groups of the first year of secondary education took part. One group belonged to a bilingual program, the other one was a group formed by students with some difficulties in their learning process, due to diverse circumstances. The intervention focused on teaching the spelling of the sounds /aɪ/, /eɪ/, /iː/ and of regular and irregular verbs in the past simple tense having music an essential role during the sessions. The intervention lasted three sessions, data was collected through two dictation passages made at the beginning and at the end of the intervention. Classroom observation also offered qualitative data. Data gathered show interesting results which are highly positive. However, some students would need more time to acquire the knowledge expected. Finally, some pedagogical implications for future teaching interventions are provided.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo principal de este estudio es comprobar los beneficios del uso de la música en clases de lenguas extranjeras, particularmente con estudiantes con diversidad que presentan un menor nivel de competencia en la lengua meta. Para llevar a cabo este trabajo ha sido necesario diseñar y aplicar una intervención pedagógica. Concretamente, participaron dos grupos de 1º de ESO con diferentes niveles. Uno de los grupos pertenecía al programa bilingüe del centro, mientras que el otro grupo estaba formado por estudiantes que presentan algunas dificultades durante su proceso de aprendizaje, debido a diferentes circunstancias. La intervención se centró principalmente en enseñar la escritura de los sonidos /aɪ/, /eɪ/, /iː/ y del pasado simple de verbos regulares e irregulares en ambos grupos teniendo la música un rol esencial en las sesiones. La intervención duró tres sesiones; se recogieron datos cuantitativos a través de dos dictados realizados al principio y al final de la intervención. La observación durante las clases también permitió recoger datos cualitativos. Los datos recogidos muestran resultados importantes, muy positivos. No obstante, algunos aprendices necesitarían más tiempo para adquirir los conocimientos trabajados. Finalmente, se incluyen algunas implicaciones pedagógicas para el diseño de futuras propuestas didácticas.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Huelvaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherMusices_ES
dc.subject.otherDictationes_ES
dc.subject.otherLow proficiency leveles_ES
dc.subject.otherForeign languagees_ES
dc.subject.otherDiverse learnerses_ES
dc.subject.otherMúsicaes_ES
dc.subject.otherDictadoses_ES
dc.subject.otherBajo nivel de competenciaes_ES
dc.subject.otherLengua extranjeraes_ES
dc.subject.otherEstudiantes con diversidades_ES
dc.titleMusic as an enhacer of EFL spelling skills in diverse secondary classroomses_ES
dc.title.alternativeLa música como potenciadora de destrezas escritas en inglés L2 en clases de secundaria con diversidades_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.identifier.doi10.33776/linguodidactica.v1.7492
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.unesco58 Pedagogíaes_ES
dc.subject.unesco57 Lingüísticaes_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |