Linguo Didáctica
La revista Linguo Didáctica nace con el propósito de contribuir al progreso científico en este campo creando un espacio internacional de comunicación y transferencia entre la investigación teórica, la evaluación de intervenciones, así como la presentación de estudios de casos y otros enfoques renovadores acerca del Lenguaje, la Lingüística y la Educación. Estos objetos son aproximados desde la tecnodidáctica y desde enfoques cercanos como la lingüística general, la lingüística aplicada, lo literario o pedagógico. También se aproximan estos desde perspectivas afines: la comunicativa, neurocientífica, psicológica, sociológica, filosófica, antropológica cultural., ética, etc. Serán bienvenidas también contribuciones que se acerquen a la temática con intervenciones, a partir de paradigmas pedagógicos probados y otros emergentes, así como con aplicación de metodologías activas. Asimismo, esta revista, especializada en didáctica de la lengua, se abre con amplitud a valorar indagaciones planteadas desde otras áreas de Educación teniendo en cuenta lo trasversal, interdisciplinar, multidisciplinar y transdisciplinar. Estas indagaciones se consideran de interés, cuando contengan temáticas o componentes comunes o de utilidad, así como sean trasladables, enriquezcan o supongan un avance en la investigación para la didáctica de la lengua..
News
Título: Linguo Didáctica ISSN: 2952-2013 Entidad Responsable: Universidad de Huelva Periodicidad: Anual Materia: Lenguaje ; Lingüistíca ; Educación Fecha inicio: 2023 |
Todos los documentos están protegidos por derechos de autor y sujetos a la licencia Creative Commons
: Reconocimiento / Uso no comercial / Obra no
derivada.
Collections in this community
Recent Submissions
-
Graphic Organizers: Mind Maps as a tool to enhance Reading Comprehension skills
(Universidad de Huelva, 2022)Reading comprehension in L2 is perhaps the skill whose requirements have changed most and most rapidly due to the demand of the information society. Readers not only need to interpret words and sentences in articles or ... -
Perspectives of Intercultural Communication in Foreign Language Teaching and Learning
(Universidad de Huelva, 2022)This article focuses on the intercultural approaches to teaching English as a Foreign Language (EFL) in Spain. Within communication and linguistic uses, we relate the concepts of communicative competence (Byram, 1997) to ... -
Building citizenship in Education for Development. Democracy of knowledge in emancipatory didactics
(Universidad de Huelva, 2022)This article presents a reflection, experienced, on continuous training of aspects that favor the awareness of the person to live in and for the community, in terms of decolonizing didactic strategies and going to dialogic ... -
Music as an enhacer of EFL spelling skills in diverse secondary classrooms
(Universidad de Huelva, 2022)This research has as a main aim to check the benefits of using music in the FL classrooms, specifically with diverse student populations who present lower proficiency levels in the target language. In order ... -
The consumption and reggaeton's language underdebate among adolescents
(Universidad de Huelva, 2022)Music is not just a simple pastime, as it also contributes to the construction of identities, promotes cultural development or generates close affective ties between those who share the same musical preferences. In recent ... -
Video games lexicon included in Spanish language: a multiple case study
(Universidad de Huelva, 2022)In our current society, the lexical treasure that Spanish has is made up of numerous words that recognize the expressions of a group of speakers. Due to technological development, this reality is present ...