Show simple item record

dc.contributor.authorMoreira Gregori, Pedro Ernesto
dc.contributor.authorVargas Sánchez, Alfonso 
dc.date.accessioned2022-10-07T10:11:12Z
dc.date.available2022-10-07T10:11:12Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationMoreira Gregori, P. E., & Vargas Sánchez, A. (2022, April 1). SOCIAL PERCEPTION OF TOURISM. QUANTITATIVE STUDIES BASED ON PUBLIC OPINION SURVEYS IN SPANISH DESTINATIONS. Journal of Tourism and Heritage Research, 5(2), 265-288. Retrieved from http://www.jthr.es/index.php/journal/article/view/371es_ES
dc.identifier.issn2659-3580 (electrónico)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/21232
dc.description.abstractLos estudios sobre la percepción social del turismo son extremadamente diversos y a menudo con resultados y conclusiones contradictorias. Considerando los destinos españoles sobre los que hay publicaciones al respecto (destinos ubicados en Andalucía, Canarias, Baleares, Cataluña y Comunidad Valenciana), hemos seleccionado una muestra cualitativa que los represente, buscando similitudes y diferencias en sus aproximaciones teóricas. A tal fin se valoran diversos aspectos sobre las opiniones de los residentes respecto de los impactos positivos y negativos del turismo. No con el objetivo de obtener un modelo universal, ya que no sólo lo consideramos inviable, sino que además no sería deseable estandarizar arbitrariamente tanta diversidad y complejidad, sino con el objetivo de realizar una aportación teórico-metodológica que, aunque no exhaustiva, pueda ser de utilidad en este ámbito de estudio tanto para investigadores como para gestores del turismo.es_ES
dc.description.abstractStudies on the social perception of tourism are extremely diverse and often with contradictory results and conclusions. Considering the Spanish destinations on which there are publications in this regard (destinations located in Andalusia, the Canary Islands, the Balearic Islands, Catalonia and the Valencian Community), we have selected a qualitative sample that represents them, looking for similarities and differences in their theoretical approaches. To this end, various aspects of residents' opinions regarding the positive and negative impacts of tourism are assessed. Not with the aim of obtaining a universal model, since we not only consider it unfeasible, but also it would not be desirable to arbitrarily standardize so much diversity and complexity, but with the aim of making a theoretical-methodological contribution that, although not exhaustive, can be useful in this field of study for both researchers and tourism managers.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherInvestur (Asociaciones de investigaciones y estudios de turismo)es_ES
dc.relation.isversionofPublisher’s version
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherTurismoes_ES
dc.subject.otherResidenteses_ES
dc.subject.otherComunidad Locales_ES
dc.subject.otherPercepciónes_ES
dc.subject.otherEspañaes_ES
dc.subject.otherRevisión Bibliográficaes_ES
dc.subject.otherTourismes_ES
dc.subject.otherResidentses_ES
dc.subject.otherCommunityes_ES
dc.subject.otherPerceptiones_ES
dc.subject.otherSpaines_ES
dc.subject.otherBibliographic Reviewes_ES
dc.titlePercepción social del turismo. Estudios cuantitativos basados en encuestas de opinión pública en destinos españoleses_ES
dc.title.alternativeSocial perception of tourism. Quantitative studies based on public opinion surveys in spanish destinationses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.unesco5312.90 Economía Sectorial: Turismoes_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |