This study examines the direct effects of technology acceptance
(perceived usefulness and ease of use), trustworthiness, expertise, and
the moderating effect of COVID-19 perceived health risk on tourists’
social media User-Generated-Content (UGC) usage intention. The study respondent was 233 Malaysian tourists who travelled domestically for
leisure during the COVID-19 pandemic. The study hypotheses were
examined using multiple regression analysis. The hypotheses testing
indicates that perceived usefulness, ease of use, trustworthiness, and
expertise significantly affect future usage of social media UGC. In
addition, the findings confirm that perceived health risk does not affect
the user trustworthiness and future usage of social media UGC. The
findings assist tourism stakeholders in understanding tourist behaviour
towards social media UGC, especially during the COVID-19 pandemic.
The tourism business and policymakers should continuously improve and
monitor their UGC platform, especially since UGC was deemed one of
the vital information dissemination channels during the COVID-19
pandemic
Este estudio examina los efectos directos de la aceptación de la tecnología (utilidad percibida y facilidad de uso), la confiabilidad, la experiencia y el efecto moderador del riesgo para la salud percibido por COVID-19 en la intención de uso del contenido generado por el usuario (UGC) de las redes sociales de los turistas. Los encuestados del estudio fueron 233 turistas malayos que viajaron a nivel nacional por placer durante la pandemia de COVID-19. Las hipótesis del estudio se examinaron mediante análisis de regresión múltiple. La prueba de hipótesis indica que la utilidad percibida, la facilidad de uso, la confiabilidad y la experiencia afectan significativamente el uso futuro de UGC en las redes sociales. Además, los hallazgos confirman que el riesgo percibido para la salud no afecta la confiabilidad del usuario y el uso futuro de UGC en las redes sociales. Los hallazgos ayudan a las partes interesadas en el turismo a comprender el comportamiento de los turistas hacia los UGC de las redes sociales, especialmente durante la pandemia de COVID-19. El negocio del turismo y los legisladores deben mejorar y monitorear continuamente su plataforma UGC, especialmente porque el UGC se consideró uno de los canales vitales de difusión de información durante la pandemia de COVID-19