Show simple item record

dc.contributor.authorMartínez Romero, María José
dc.contributor.authorPriego de la Cruz, Alba María
dc.contributor.authorFerrer, Cristina
dc.contributor.authorCasado Belmonte, María Pilar
dc.date.accessioned2021-10-04T11:48:55Z
dc.date.available2021-10-04T11:48:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationMartínez-Romero, M. J., Priego de la Cruz, A. M., Ferrer-García, C., & Casado-Belmonte, M. P. (2021). El efecto de la experiencia previa de trabajo en grupo sobre el rendimiento académico de los estudiantes en la disciplina de contabilidad: The effect of previous experience with working in groups on students’ academic performance in the accounting discipline. Revista de Contabilidad - Spanish Accounting Review, 24(2), 153–167. https://doi.org/10.6018/rcsar.359561es_ES
dc.identifier.issn1138-4891
dc.identifier.issn1988-4672 (electrónico)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/20136
dc.description.abstractThis paper analyses the implementation of cooperative learning techniques in accounting subjects to invest igate whether students’ willingness to work in groups, based on their perceptions regarding this learning technique arising from previous group working experiences, are related to their academic performance. The findings reveal that students’ perceptions regarding their improved skills due to having worked in groups are positively and significantly related to their academic performance; meanwhile, students’ perceptions of having learnt from others are negatively and significantly related to their academic performance. Therefore, this study extends the existing literature on cooperative learning and students’ academic performance by considering students’ attitudes toward working in groups resulting from their prior experiences.es_ES
dc.description.abstractEste trabajo analiza la aplicación de técnicas de aprendizaje cooperativo en asignaturas de contabilidad para investigar si la disposición de los estudiantes a trabajar en grupo, a partir de sus percepciones sobre esta técnica de aprendizaje derivadas de experiencias previas de trabajo en grupo, están relacionadas con su rendimiento académico. Los resultados revelan que las percepciones de los estudiantes respecto a la mejora de sus habilidades por haber trabajado en grupo se relacionan positiva y significativamente con su rendimiento académico; mientras que las percepciones de los estudiantes respecto a haber aprendido de otros se relacionan negativa y significativamente con su rendimiento académico. Por lo tanto, este estudio amplía la literatura existente sobre el aprendizaje cooperativo y el rendimiento académico de los estudiantes, al considerar las actitudes de los estudiantes hacia el trabajo en grupo resultantes de sus experiencias previas.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Murciaes_ES
dc.relation.isversionofPublisher’s versión
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherCooperative learninges_ES
dc.subject.otherGroup workinges_ES
dc.subject.otherPrior perceptions and previous experienceses_ES
dc.subject.otherAcademic performance Accountinges_ES
dc.subject.otherAprendizaje cooperativoes_ES
dc.subject.otherTrabajo en grupoes_ES
dc.subject.otherPercepciones y experiencias previases_ES
dc.subject.otherRendimiento académicoes_ES
dc.subject.otherContabilidades_ES
dc.titleThe effect of previous experience with working in groups on students’ academic performance in the accounting disciplinees_ES
dc.title.alternativeEl efecto de la experiencia previa de trabajo en grupo sobre el rendimiento académico de los estudiantes en la disciplina de contabilidad
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.identifier.doi10.6018/rcsar.359561
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.unesco53 Ciencias Económicases_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |