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dc.contributor.authorTomé, Gina
dc.contributor.authorGaspar de Matos, Margarida
dc.contributor.authorReis, Marta
dc.contributor.authorRamiro, Lúcia
dc.contributor.authorCoelhoso, Filipa
dc.contributor.authorGómez Baya, Diego 
dc.contributor.authorWiium, Nora
dc.date.accessioned2021-04-26T08:51:16Z
dc.date.available2021-04-26T08:51:16Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/19748
dc.description.abstractA positive youth development perspective focuses on recognizing psychosocial strengths and providing social environments that contribute to the adolescent’s development. The school context is where adolescents spend most of their time and where they develop most of their competencies. It is important to understand how these competencies can be promoted and how they can influence your well-being. The study aimed was to analyse the impact of the PYD 5 C´s on Portuguese adolescents in their school environment. Participants were students between 5th grade and 12th grade that attend public schools. The questionnaire was administered to 384 adolescents. The results indicated the importance of 5 C’s supporting to promote positive interpersonal relationships and, consequently for the adolescent’s well-being. Our research revealed that adolescents feelings in school environment are essentially influenced by their own competenceses_ES
dc.description.abstractLa perspectiva del Desarrollo Positivo Juvenil (DPJ) se centra en reconocer las fortalezas psicosociales y fomentar los entornos sociales que contribuyan al buen desarrollo del adolescente. El contexto escolar es donde los adolescentes pasan la mayor parte de su tiempo y donde desarrollan la mayor parte de sus competencias. Es importante comprender cómo se pueden promover estas competencias y cómo pueden influir en su bienestar. El estudio tuvo como objetivo analizar el impacto de las 5 Cs de DPJ en los adolescentes portugueses en su entorno escolar. Los participantes fueron estudiantes de educación primaria y secundaria que asisten a escuelas públicas. El cuestionario se administró a 384 adolescentes. Los resultados indicaron la importancia del apoyo de las 5 Cs para promover relaciones interpersonales positivas y, en consecuencia, para promocionar el bienestar del adolescente. Nuestra investigación reveló que los sentimientos de los adolescentes en el entorno escolar están primcipalmente influidos por sus propias competenciases_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Huelvaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherPositive Youth Developmentes_ES
dc.subject.otherAdolescentes_ES
dc.subject.otherSchool Environmentses_ES
dc.subject.otherTeacher Relationshipses_ES
dc.subject.otherWell-beinges_ES
dc.subject.otherDesarrollo Positivo Juveniles_ES
dc.subject.otherAdolescenteses_ES
dc.subject.otherEntorno escolares_ES
dc.subject.otherRelaciones con los profesoreses_ES
dc.subject.otherBienestares_ES
dc.titlePositive Youth Development: The 5 C´s effect in a School environmentes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.identifier.doi10.33776/erebea.v10i0.4958
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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