Information and Communications Technology (ICT) has been the focus of the tourism industry in recent decades, specifically for the travel and hospitality sector. The increase of usage and dependency on the Internet has escalated the growth of multiple forms and types of social channels, which have also transformed travel business for agencies and companies to communicate and market their services to the targeted demographics. Consumers would utilise the unlimited information from social media in deciding on potential destinations and leisure activities, which dramatically influences tourism marketing. Nonetheless, the interdisciplinary applications of digital platforms in the tourism industry have resulted in various studies that are found to be fragmented, resulting in gaps when translated into practice. Thus, a critical review of prior social media research is needed to interpret the precipitation and outcomes. Hence, this study had identified and synthesised 45 articles during 2012 to 2019 using extensive literature search within social media area of research interest within the field of tourism and hospitality Information System (IS). Contingent on a content analysis on the synthesised articles from both the individuals’ and firms’ perspectives, significant motivations, limitations, and conditional parameters of social media use were identified and categorised to develop a conceptual model holistically
Information and Communications Technology (ICT) – Tecnologías de la información y la comunicación (TIC) – ha sido el enfoque de la industria turística en las recientes décadas, y en concreto para el sector hostelero y de viajes. El aumento del uso y de la dependencia del Internet ha intensificado el crecimiento de las diferentes formas y tipos de canales sociales, los que a su vez han transformado el negocio del turismo para agencias y empresas para comunicar y promocionar sus servicios a los sectores demográficos objetivos. Los clientes utilizarían información ilimitada de las redes sociales, al elegir sobre los destinos y las actividades de ocio potenciales, que influyen dramáticamente en el marketing del turismo. Sin embargo, las aplicaciones interdisciplinarias de las plataformas digitales dentro de la industria del turismo, han resultado en varios estudios fragmentados, y con lagunas como resultado a la hora de llevarlo en práctica. Por lo que, se necesita este análisis crítico de la investigación previa sobre las redes sociales, para interpretar la precipitación y los resultados. Por consiguiente, este estudio identificó y sintetizó 45 artículos entre 2012 y 2019, con el uso de una búsqueda amplia de literatura dentro del área de investigación de las redes sociales, el cual se encuentra dentro del campo de turismo y del sistema de información hostelero (IS en inglés). Supeditado al análisis del contenido sobre los artículos sintetizados, tanto de las perspectivas de las personas como de las empresas, se identificaron y categorizaron las importantes motivaciones, limitaciones, y los parámetros condicionales del uso de las redes social, para desarrollar un modelo conceptual holísticamente.