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dc.contributor.authorKarahkwi:io Diabo, Gage
dc.date.accessioned2020-04-29T14:18:26Z
dc.date.available2020-04-29T14:18:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/17813
dc.description.abstractIn Red Skin, White Masks Glen Sean Coulthard speaks to the asymmetries that plague state-driven attempts at enforcing recognition, reciprocity, and reconciliation with First Peoples communities in post-TRC Canada. Although the exigency of achieving a mutually-beneficial, reciprocal form of communication between settler-state and First Peoples has grown especially visible in our present moment, the mechanics of listening and speaking both within and between communities have in fact long been a pivotal concern in First Peoples’ fiction. This project investigates the functions of dialogue in Greek-Cherokee novelist Thomas King’s Green Grass, Running Water With attention to King’s unique style of writing non-dialogues between characters, as well as the structural role that dialogue plays in his writing more broadly, my analysis shows how the act of refusing to listen becomes a means for transforming and generating new conversations across different (typically intercommunal) power dynamics.es_ES
dc.description.abstractEn Red Skin, White Mask Glen (Piel Roja, Máscaras Blancas) Sean Coulthard se refiere a las asimetrías que plagan los intentos dirigido por el Estado para reforzar el reconocimiento, la reciprocidad, y reconciliación con las comunidades de los Primeros Habitantes en la Canadá post-TRC. Aunque, la exigencia de conseguir una forma recíproca de comunicación beneficiosa entre el estado colonizador y los Primeros Habitantes, ha aumentado su visibilidad especialmente en el momento actual; las mecánicas de escucha y habla tanto dentro de, como entre comunidades lleva siendo de hecho una preocupación central en la ficción de los Primeros Habitantes, desde hace tiempo. Este proyecto investiga las funciones del diálogo en Green Grass, Running Water del novelista griego-cheroqui Thomas King, con la atención del estilo único del Rey al escribir secuencias no dialogadas entre los personajes, tanto como la labor estructural del diálogo en su escritura más amplia. Mi análisis muestra cómo el hecho de rechazarse a escuchar, se convierte en el recurso para transformar y generar nuevas conversaciones entre diferentes dinámicas de poder (comúnmente intercomunales).
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Huelvaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherFirst Nations Literaturees_ES
dc.subject.otherReconciliationes_ES
dc.subject.otherDialoguees_ES
dc.titleRefusing to Listen and Listening to Refusal: Dialogue, Healing, and Rupture in Green Grass, Running Wateres_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.identifier.doi10.33776/candb.v8i1.3607
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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