Show simple item record

Percepciones de los estudiantes sobre el blended learning considerando la ciencia de datos y el aprendizaje automático

dc.contributor.authorSalas Rueda, Ricardo Adán
dc.date.accessioned2020-04-27T09:32:16Z
dc.date.available2020-04-27T09:32:16Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/17789
dc.description.abstractThis quantitative research aims to analyze the impact of audiovisual contents, discussion forums and online evaluations in the blended learning modality through data science and machine learning. The sample is composed of 106 students from the careers of Administration, Commerce, Accounting, Marketing and Systems. The results of machine learning (linear regression) indicate that audiovisual contents, discussion forums and online evaluations in the blended learning modality positively influence the teaching-learning process. on the other hand, data science identified 3 predictive models on the use of blended learning by means of the decision tree technique. This research recommends the incorporation of the blended learning modality during the planning and organization of school courses in order to develop the competencies of the students. finally, blended learning represents an alternative to improve teaching-learning conditions in the 21st century through the performance of synchronous and asynchronous school activitieses_ES
dc.description.abstractEsta investigación cuantitativa tiene como objetivo analizar el impacto de los contenidos audiovisuales, la discusión en foros y las evaluaciones en línea bajo la modalidad blended learning por medio de la ciencia de datos y el aprendizaje automático. La muestra está compuesta por 106 alumnos de las carreras de Administración, Comercio, Contaduría, Mercadotecnia y Sistemas. Los resultados del aprendizaje automático (regresión lineal) indica que los contenidos audiovisuales, la discusión en foros y las evaluaciones en línea bajo la modalidad blended learning influyen positivamente en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Por otro lado, la ciencia de datos identificó 3 modelos predictivos sobre el uso del blended learning a través de la técnica árbol de decisión. Esta investigación recomienda la incorporación de la modalidad blended learning durante la planeación y organización de los cursos escolares con la finalidad de desarrollar las competencias de los estudiantes. finalmente, blended learning representa una alternativa para mejorar las condiciones de enseñanza-aprendizaje en el Siglo XXI por medio de la realización de las actividades síncronas y asíncronases_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherRed universitaria de Campus Virtuales (RUCV)es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherBlended learninges_ES
dc.subject.otherHigher educationes_ES
dc.subject.otherData sciencees_ES
dc.subject.otherMachine learninges_ES
dc.subject.otherTechnologyes_ES
dc.subject.otherICTes_ES
dc.subject.otherEducación superiores_ES
dc.subject.otherCiencia de datoses_ES
dc.subject.otherAprendizaje automáticoes_ES
dc.subject.otherTecnologíaes_ES
dc.subject.otherTICes_ES
dc.titlePerception of students on blended learning considering data science and machine learninges_ES
dc.titlePercepciones de los estudiantes sobre el blended learning considerando la ciencia de datos y el aprendizaje automáticospa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |