Show simple item record

Implementation of B-learning on Higher Education Level

dc.contributor.authorCerón Peralta, Miriam
dc.contributor.authorGómez Zermeño, Marcela Georgina
dc.contributor.authorAbrego Tijerina, Raúl Fernando
dc.date.accessioned2020-02-12T10:31:43Z
dc.date.available2020-02-12T10:31:43Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/17365
dc.description.abstractEste estudio de diseño mixto exploratorio, buscó identificar el impacto de la implemen- tación del modelo B-learning en el aprendizaje del alumno de la Licenciatura en Administración en la asignatura de Ética Profesional. La recolección de datos se llevó a cabo a través de entrevistas y cuestionarios para docentes y alumnos, observaciones de clase y documentos como la planeación de clase y registros de evaluación continua de los estudiantes. Los resultados muestran que la incorpo- ración del b-learning en los procesos de enseñanza-aprendizaje permite el desarrollo de habilidades como el análisis, reflexión, discriminación de idea y capacidad de tomar decisioneses_ES
dc.description.abstractThe aim of this investigation was to inquire about the impact of a B-learning model in the student learning in the subject of Professional Ethics in a university center. Using a mixed and exploratory methodology to demonstrate the importance and impact of the B-learning model using the Moodle platform. The subjects of this study were undergraduate students of Administration. Regarding the techniques and instrument of data recollection, interviews and questionnaires were applied to teachers and students, observation in class and other documents such as class planning and continuous evaluation registers of the students. The results shows that the incorporation of tech- nologies in the teaching-learning processes allows the development of skills such as analysis, reflec- tion, discrimination of ideas and decision makinges_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherRed universitaria de Campus Virtuales (RUCV)es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherUsabilidades_ES
dc.subject.otherBrecha digitales_ES
dc.subject.otherTecnología de informaciónes_ES
dc.subject.otherAmbiente virtuales_ES
dc.subject.otherModalidad educativaes_ES
dc.subject.otherB-learninges_ES
dc.subject.otherAprendizaje mezcladoes_ES
dc.subject.otherUsabilityes_ES
dc.subject.otherDigital dividees_ES
dc.subject.otherInformation technologyes_ES
dc.subject.otherVirtual environmentes_ES
dc.subject.otherEducational modees_ES
dc.subject.otherBlended learninges_ES
dc.titleImplementación de B-learning en el Nivel Superior de Educaciónes_ES
dc.titleImplementation of B-learning on Higher Education Leveleng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |