Show simple item record

Comparative analysis of Master's programs in Educational Technology, current trends in future professional training

dc.contributor.authorGeorge Reyes, Carlos E.
dc.date.accessioned2019-12-16T10:44:50Z
dc.date.available2019-12-16T10:44:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/17091
dc.description.abstractEste artículo presenta un estudio acerca de la oferta educativa de posgrado relacionada con la disciplina de Tecnología Educativa ofrecida en México y Iberoamérica, a través del análisis documental de la información académica de programas de Maestría vigentes en el año 2018, se realizó la investigación desde un enfoque cualitativo, puesto que se recuperó y utilizó información para describir aspectos relevantes de estos programas. Se consideraron come ejes de análisis más importantes el perfil de ingreso, de egreso y las Líneas de Generación y Aplicación del Conocimiento (LGAC), a partir de los cuales se establecieron convergencias, divergencias y ausencias en dos dimensiones: logística y académica. Los resultados indican que existe una prevalencia de la oferta en la modalidad de educación a distancia sobre la presencial, especialmente en universidades privadas, desafortunadamente en la mayoría de los programas no se establecen líneas de investigación, los perfiles de ingreso son ambiguos y los de egreso no revelan una consistencia disciplinar con la relación tecnología-educaciónes_ES
dc.description.abstractThis article presents a study about the educational offer of postgraduate related to the discipline of Educational Technology offered in Mexico and Latin America, through the documentary analysis of the academic information of Master's programs in force in 2018, the research was carried out from a qualitative approach, since information was retrieved and used to describe relevant aspects of these programs. The most important axes of analysis were the entrance and exit profiles and the Lines of Generation and Application of Knowledge (LGAK), from which convergences, divergences and absences were established in two dimensions: logistics and academic. The results indicate that there is a prevalence of the offer in the modality of distance education over face-to-face, especially in private universities, unfortunately in most of the programs no lines of research are established, the income profiles are ambiguous and those of graduation they do not reveal a disciplinary consistency with the technology-education relationshipes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUnited Academic Journalses_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherTecnología educativaes_ES
dc.subject.otherPosgradoes_ES
dc.subject.otherConocimientoes_ES
dc.subject.otherAnálisis comparativoes_ES
dc.subject.otherTICes_ES
dc.subject.otherEducational technologyes_ES
dc.subject.otherPostgraduatees_ES
dc.subject.otherKnowledgees_ES
dc.subject.otherComparative analysises_ES
dc.subject.otherICTes_ES
dc.titleAnálisis comparativo de programas de Maestría en Tecnología Educativa, tendencias actuales en la formación de futuros profesionistases_ES
dc.titleComparative analysis of Master's programs in Educational Technology, current trends in future professional trainingeng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |