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dc.contributor.authorJain, Pooja
dc.contributor.authorAgarwal, Gaurav
dc.date.accessioned2019-10-25T07:15:39Z
dc.date.available2019-10-25T07:15:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/16939
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the factors which influence customers to adopt mobile banking. Going through the previous literature, four determinant factors have been identified. Individual variable is evaluated using a 5-point Likert-scale. Self-administered quantitative questionnaires were distributed, targeting the respondents in the Gwalior region which falls in central Indian state of Madhya Pradesh, using the primary data collection method. A quantitative research technique was utilized for this exploration. A pilot investigation of 20 respondents was led to confirm the reliability of the questionnaire. Data was analysed using regression tests. The outcomes of this investigation brought the conclusion that perceived utility, perceived convenience, and perceived trust have a positive impact on the behavioural intention to adopt mobile banking whereas perceived financial costs were found to be insignificant. The paper concludes with a discussion of the exploration results and draws out a few implications for future researches_ES
dc.description.abstractEl propósito de este estudio es examinar los factores que llevan a los clientes a adoptar la banca móvil. Tras la revisión de literatura anterior, cuatro factores determinantes han sido identificados. Las variables individuales se evalúan usando una escala Likert de 5 puntos. Se han distribuido cuestionarios cuantitativos autoadministrados a encuestados en la región de Gwalior, ubicada en el estado central indio de Madhya Pradesh, usando el método de recolección de datos primarios. Se realizó una investigación piloto de 20 encuestados para confirmar la fiabilidad del cuestionario. Se analizó la información usando pruebas de regresión. Los resultados de la investigación indican que la utilidad percibida, conveniencia percibida, y confianza percibida tienen un impacto positivo en la intención conductual de adoptar la banca móvil, mientras que los costes financieros percibidos se han revelado insignificantes. El artículo concluye con una discusión sobre los resultados de la exploración y señala una serie de implicaciones para investigaciones futuras.
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Huelvaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherBehavioural intentiones_ES
dc.subject.otherMobile bankinges_ES
dc.subject.otherDigitalizationes_ES
dc.titleFactors affecting mobile banking adoption : an empirical study in Gwalior regiones_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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