Rapid developments in information and communications technology, especially with regard to Internet, have caused a substantial impact on the delivery and dissemination of business information. Internet reporting is expected to bring significant benefits to reporting companies, including facilitating access to potential investors an other stakeholders, disseminating information more quickly, more widely and at less cost, providing a platform to integrate different technologies and reducing the cost of providing hard copy annual reports. In this paper, we have examined the extent and the way companies use Internet to provide information about their intangibles. We have established for the Standard & Poorś GLOBAL 100 Index companies, different Internet intangibles disclosure indexes, and we have contrasted which variables explain the disclosure of this intangible information on Internet. Results show that the region of origin, especially in the European companies, and the intensity of the intangible expenditures are the main factors that explain the differences in the extent of corporate intangible disclosure on Internet.
El desarrollo veloz en la tecnología de información y comunicación, especialmente con respecto a Internet, ha causado un impacto sustancial en la distribución y diseminación de información de empresas. Se espera que las búsquedas en internet traigan beneficios significativos a las compañías que participan, incluyendo la facilitación del acceso a los inversores potenciales y otros accionistas, diseminando la información con mayor rapidez, a más lugares y con menos coste, proporcionando una plataforma para integrar diferentes tecnologías y reducir el coste de elaborar una copia de las transacciones anuales. En este artículo, hemos examinado el extenso y la forma en que las compañías usan internet para proporcionar información acerca de sus intangibles. Hemos establecido para las compañías Standard & Poorś GLOBAL 100 Index diferentes indexes de carácter intangible, y hemos contrastado qué variables explican el alcance de esta información intangible en Internet. Los resultados muestran que la región de origen, especialmente en el caso de las compañías europeas, y la intensidad de las expediciones intangibles son los principales factores que explican las diferencias del alcance de estas informaciones en internet.