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dc.contributor.authorHussein, Mohamed E.
dc.contributor.authorTam, Kinsun
dc.date.accessioned2009-10-19T08:24:11Z
dc.date.available2009-10-19T08:24:11Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/1494
dc.description.abstractAn extended enterprise is comprised of multiple linkages between and amongst a company and its suppliers, distributors, customers and others. Linkages are long term collaborative agreements based on synergies and the ability to create value. An extended enterprise eliminates wasteful transaction costs and removes redundancies, delays and inefficiencies from the supply chain. This is accomplished through the coordination of demand forecasting, production planning, deployment and transportation as well as creating organizational and process links with seamless information flows between them. Extended enterprise is enabled by developments in technology, especially information technology. Sharing information about sales forecast, production schedules, inventory, etc. makes an extended enterprise a win/win situation. Extended enterprise networks have used information technology systems such as electronic data interchanges, enterprise resource planning, and the Internet with different degrees of success. The Integrated Manufacturing Technology Initiative has identified several information technology criteria as critical to the success of future enterprises. Based on these criteria, this paper discusses XML’s contribution to the extended enterprise paradigm. Dell’s direct sale model is used to illustrate the role of XML in enterprise extension.en_US
dc.description.abstractUna empresa extendida está compuesta de varios enlaces entre una compañía y sus proveedores, distribuidores, clientes y demás. Estas uniones son acuerdos a largo plazo basados en la sinergia y en la habilidad de crear valor. Una empresa extendida elimina los costes de transacción innecesarios y retira las redundancias, atrasos e ineficiencias de la cadena de suministros. Esto se consigue mediante la coordinación de la demanda, la planificación de la producción, desempleo y transporte así como crear procesos organizativos y enlaces con información que fluye a través de estas partes. Una empresa extendida es posible gracias al Desarrollo en tecnología, especialmente la de la información. Compartir información sobre las ventas, el calendario de producción, el inventario, etc, permite a la empresa situarse en una situación de beneficio. Sus redes de trabajo han empleado la tecnología de la información como intercambios de datos electrónicos, planificación de recursos, y el internet con diferentes grados de éxito. La Iniciativa Artesana de Tecnología Hecha a Mano ha identificado ciertos criterios que resultan críticos para el éxito de las siguientes operaciones y empresas. Basados en estos criterios, este artículo discute la contribución de XML al paradigma de las empresas extendidas. El modelo de ventas directo de Dell se utiliza para ilustrar el papel de XML a la extensión de empresas.
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversidad de Huelva
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.titleEnterprise extension through extensible markup languageen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


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Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
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