During the last decade there has been a profound revolution in the information technology by means of the Internet, and obviously accounting has been directly affected by this change. Although the main objective of this paper is to study the use of the Internet by Spanish companies to disclose financial information, we also discuss about the reasons of companies to use the new technologies to communicate with interested parties and its consequences. The empirical research is based on companies listed on the Madrid stock exchange , we analyse not only the information provided, but also the factors that explain the different attitudes of companies towards this vehicle for investors relationships. The results show that size is the main factor that explains not only the quantity but also the quality of financial information.
A lo largo de la última década se ha producido una revolución profunda de la tecnología de información a través de internet, y la contabilidad se ha visto obviamente afectada por este cambio. Aunque el objetivo principal de este artículo es estudiar el uso de internet por las compañías españolas para analizar información financiera, también discutimos sobre las razones por las cuales las compañías usan las nuevas tecnologías para ponerse en contacto con otros equipos interesados, y sus consecuencias. El análisis empírico está basado en compañías apuntadas en el intercambio de stocks de Madrid. Analizamos no solo la información que nos proporcionaron, sino también los factores que explican las diferentes actitudes que las compañías presentaron hacia estos vehículos de relaciones con sus inversores. Los resultados muestran que el tamaño es el principal factor que explica no sólo la cantidad sino la calidad de la información financiera.