Achieving a bigger share of international tourist arrivals has led to
growing intense competition between destinations. A comparison of
tourism competitiveness between two popular tourist destinations,
Bangkok and Singapore could be of interest to tourism planners,
practitioners and researchers. This study aims to investigate and compare
the competitiveness of Bangkok and Singapore as tourist destinations by
examining tourism standing, contemporary tourism marketing strategies
and their available features and benefits for arriving tourists. The research
methodology is a qualitative interpretative approach, employing structured
interviews and participant observation. Content analysis and constant
comparison are applied to analyze the data. The emerging findings look
at issues and perspectives related to how national tourism organizations
and marketers can effectively apply tourism marketing strategies to
enhance destination competitiveness.
Lograr un mayor número de turistas internacionales ha dado lugar a una intensa competición entre los destinos. Una comparación de la competitividad del turismo entre dos destinos turísticos populares, Bangkok y Singapur podría ser de interés para los planificadores turísticos, los practicantes y los investigadores. Este estudio pretende investigar y comparar la competitividad de Bangkok y Singapur como destinos turísticos mediante el examen de la situación del turismo, las estrategias de marketing turísticas contemporáneas y sus características y beneficios disponibles para los turistas. La metodología de investigación es un acercamiento cualitativo interpretativo, empleando entrevistas estructuradas y participantes de la observación. El análisis del contenido y la comparación constante son aplicadas para analizar los datos. Los hallazgos emergentes miran a los problemas y las perspectivas relacionadas a como las organizaciones de turismo nacional y los mercados pueden aplicar de forma efectiva las estrategias turísticas de marketing para mejorar la competitividad en los destinos.