Show simple item record

dc.contributor.authorSaglia, Diego
dc.date.accessioned2017-03-22T11:12:06Z
dc.date.available2017-03-22T11:12:06Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/13501
dc.description.abstractEn sus obras dedicadas a Granada y la Alhambra, Washington Irving no se limitó a crear distorsiones entretenidas de hechos históricos en el contexto de una geografía remota y ornamentada de un agradable color local. De hecho, A Chronicle of the Conquest of Granada (1829) y The Alhambra (1832) muestran una compleja operación de producción de la geografía cultural granadina mediante una combinación de diferentes modelos epistémicos y de representación. Estas obras producen Granada y la Alhambra ubicándolas dentro de narraciones “irregulares” y visiblemente híbridas, así como en medio de distintas preocupaciones estéticas y procedimientos epistemológicosen_US
dc.description.abstractIn his works on Granada and the Alhambra, Washington Irving did not merely fashion entertaining distortions of historical facts set in a remote and pleasingly colourful geography. Instead, A Chronicle of the Conquest of Granada (1829) and The Alhambra (1832) set in train a complex operation of production of Granada’s cultural geography by combining different forms of knowledge and representation. These texts produce Granada and the Alhambra by locating them within conspicuously hybridized and “irregular” narratives at the nexus of multiple aesthetic concerns and forms of knowledgeen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversidad de Huelvaen_US
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherAlhambraismoen_US
dc.subject.otherOrientalismoen_US
dc.subject.otherHistoricismoen_US
dc.subject.otherPolifoníaen_US
dc.subject.otherRecepciónen_US
dc.subject.otherAlhambraismen_US
dc.subject.otherorientalismen_US
dc.subject.otherHistoricismen_US
dc.subject.otherPolyphonyen_US
dc.subject.otherReceptionen_US
dc.title“Not writing a regular narrative”: Washington Irving’s Construction of Granada in British and Transatlantic Romantic-Period Literatureen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |