Show simple item record

dc.contributor.authorFandos Igado, Manuel
dc.date.accessioned2009-05-22T07:20:03Z
dc.date.available2009-05-22T07:20:03Z
dc.date.issued1994
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/1091
dc.description.abstractLas múltiples posibilidades del vídeo en educación y el hecho de que este medio esté presente en casi todos los centros, lleva al autor de este artículo a proponer una serie de juegos para realizar en las aulas de Educación Primaria. Junto al valor propiamente educativo de este influyente y apasionante medio de información y comunicación, descubrimos su función lúdica, su capacidad de atraer a nuestros alumnos y alumnas a las esferas del «placer de aprender».en_US
dc.description.abstractThe multiple possibilities of video in education and the fact that this source is available in nearly all of the centres leads the author of this article to propose a series of games to develop in classrooms of Primary Education. Together with the actual educational value of this influential factor and this exciting communication and information media, we discover its recreational function, its capacity to attract our students to the spheres of “pleasure of learning”.
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad de Huelva
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.titleEl vídeo y su papel didáctico en educación primariaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |