Show simple item record

Déjame que te lo diga de otro modo : consideraciones metodológicas sobre el uso de la fotografía participativa a partir de una experiencia con adolescentes en escuelas de secundaria

dc.contributor.authorCoronel Llamas, José Manuel 
dc.contributor.authorRodríguez Pascual, Iván 
dc.date.accessioned2015-06-24T10:27:56Z
dc.date.available2015-06-24T10:27:56Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationCoronel Llamas, J.M., Rodríguez Pascual, I.: "Let me put It another way : methodological considerations on the use of participatory photography based on an experiment with teenagers in secondary shools". Qualitative Research in Education . Vol. 2, n. 2, págs. 98-129, (2013). ISSN 2014-6418en_US
dc.identifier.issn2014-6418
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/10869
dc.description.abstractThis article reflects on the use of participant photography as a methodological component of a qualitative research study into student intercultural relations in four secondary schools in Spain. Forty boys and girls took part and we selected over 400 photographs they had taken. The article draws attention to the importance of student ‘voices’ to show the interaction processes and the value of participatory photography as an approach that encourages their participation beyond the traditional interviews and field observations. The results acknowledge the value of photography to reflect the relationships among adolescents. However, while the experiment was positively rated by the participants, the study recognises the risks taken and the achievements, constraints, dilemmas and difficulties encountered by the investigators carrying out the research.en_US
dc.description.abstractEste trabajo reconoce desde el punto de vista metodológico el empleo de la fotografía participante en un trabajo de investigación cualitativa que se adentra en las relaciones interculturales que tienen lugar en cuatro escuelas de enseñanza secundaria españolas. Un total de 40 chicos y chicas participaron y fueron seleccionadas alrededor de 400 fotografías tomadas por ellos/as. El trabajo pone la atención en la importancia de las voces de los y las estudiantes con la intención de mostrar el proceso de interacción y el papel de la fotografía participativa como un enfoque que promueve la participación de los estudiantes más allá de las entrevistas y observaciones de campo. Los resultados reconocen el valor de la fotografía para reflejar las relaciones entre los adolescentes. No obstante, siendo una experiencia valorada positivamente por los participantes, el estudio reconoce los riesgos asumidos así como los logros, limitaciones, dilemas y dificultades encontradas por los investigadores durante el desarrollo de la investigación.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherHipatia Pressen_US
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherVisual methodsen_US
dc.subject.otherParticipatory photographyen_US
dc.subject.otherStudent voiceen_US
dc.subject.otherIntercultural relationsen_US
dc.subject.otherMétodos visualesen_US
dc.subject.otherFotografía participativaen_US
dc.subject.otherVoz de los estudiantesen_US
dc.subject.otherRelaciones interculturalesen_US
dc.titleLet me put It another way : methodological considerations on the use of participatory photography based on an experiment with teenagers in secondary shoolsen_US
dc.titleDéjame que te lo diga de otro modo : consideraciones metodológicas sobre el uso de la fotografía participativa a partir de una experiencia con adolescentes en escuelas de secundaria
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.identifier.doi10.4471/qre.2013.20
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |