- DSpace Home
- Browsing by Author
Browsing by Author "Sáez Padilla, Jesús"
Now showing items 21-28 of 28
-
Psychometric Characteristics of the Physical Activity Enjoyment Scale in the Context of Physical Activity in Nature
Fuentesal García, Julio; Baena Extremera, Antonio; Sáez Padilla, Jesús(MDPI, 2019-12)
The aim of this study was to analyze the psychometric properties of the Physical Activity Enjoyment Scale applied to different contexts for initial or original use, such as in the context of physical activity in nature. ... -
Psychometric Properties of a Questionnaire to Assess Spanish Primary School Teachers’ Perceptions about Their Preparation for Inclusive Education
Rojo Ramos, Jorge; Gomez Paniagua, Santiago; Barrios Fernández, Sabina; Garcia Gomez, Andres; Adsuar, José Carmelo; Sáez Padilla, Jesús; Muñoz Bermejo, Laura (MDPI, 2022)
Inclusive education is a right and must be offered to all students, including those with disabilities, providing them with individualized educational attention and support. Teachers play a leading role in the inclusive ... -
Revisión sistemática sobre los estudios de intervención de actividad física para el tratamiento de la obesidad
Cuadri Fernández, Jorge; Tornero Quiñones, Inmaculada; Sierra Robles, Ángela
; Sáez Padilla, Jesús
(Federación Española de Docentes de Educación Física, 2018-01)
El objetivo de esta revisión fue conocer el estado actual del tratamiento de la obesidad en adultos mediante estudios de intervención que apliquen la Actividad Física (AF) como uno de los pilares fundamentales. La búsqueda ... -
Risk of Dependence on Sport in Relation to Body Dissatisfaction and Motivation
Tornero Quiñones, Inmaculada; Sáez Padilla, Jesús
; Castillo Viera, Estefanía
; García Ferrete, Juan José; Sierra Robles, Ángela
(MDPI, 2019-09)
The aim of this study was to investigate the risk of dependency on physical exercise in individual sportspeople and the relationship with body dissatisfaction and motivation. Two hundred and twenty-five triathletes, ... -
Situación actual de la formación en actividades en el medio natural según el profesorado de Educación Física. Un estudio cualitativo con expertos en Andalucía
Sáez Padilla, Jesús; Tornero Quiñones, Inmaculada
; Sierra Robles, Ángela
(Universidad de Almería, 2017-12)
El objetivo de este estudio fue analizar la situación actual de la formación en actividades en el medio natural según el profesorado de Educación Física. Los datos de la investigación procedieron de entrevistas semiestructuradas ... -
The Upshot of the SARS-CoV-2 Pandemic on Nursing Assistants: Evaluating Mental Health Indicators in Huelva
Gago Valiente, Francisco Javier; Moreno Sánchez, Emilia; Vélez Moreno, Emilia; Merino Godoy, María Ángeles
; Sáez Padilla, Jesús
; Rodríguez Miranda, Francisco Paula
; Martins Teixeira da Costa, Emilia; Sáenz de la Torre, Luis Carlos
; Segura Camacho, Adrián
; Mendoza Sierra, María Isabel
(MDPI, 2022)
Healthcare professionals who work in front-line situations are among those under the highest risk of presenting negative mental health indicators. We sought to assess the prevalence of low personal realization, emotional ... -
Un análisis DAFO sobre las Actividades en el Medio Natural. Estrategias de intervención desde la perspectiva de la Educación Física
Sáez Padilla, Jesús; Caballero, J. A.; Fuentesal García, Julio (Asociación FEAFYS, 2012)
El artículo supone una reflexión sobre la situación de las actividades físicodeportivas en el medio natural dentro del contexto de la Educación Física y del Deporte. Tras décadas con currículos educativos con contenidos ... -
Visión del profesorado de educación física de educación secundaria obligatoria en Andalucía sobre las actividades en el medio natural
Sáez Padilla, Jesús; Rodríguez López, José María
; Giménez Fuentes-Guerra, Francisco Javier
(Federación Española de Docentes de Educación Física, 2011)
La opinión y participación del profesorado de Educación Física (EF) que imparte docencia en la Etapa de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) en la comunidad andaluza, nos ha permitido investigar un bloque de contenido ...