- DSpace Home
- Browsing by Author
Browsing by Author "Rabadán Martín, Inmaculada"
Now showing items 1-7 of 7
-
COVID-19 and the accommodation sector: first measures, and online communications strategies. A multiple case study in a Spanish province
Aguado Correa, Francisco; Rabadán Martín, Inmaculada
; Padilla Garrido, Nuria
(Universidad de Alicante, 2022)
The aim of this paper is to analyse the effects of the COVID-19 crisis on the accommodation sector by looking at the measures in place, prospects and future strategies. Using a multiple-case-study methodology, an electronically ... -
El cumplimiento del protocolo de Kioto en tiempos de crisis : ¿una oportunidad o una amenaza?
Gessa Perera, Ana; Jurado Martín, José Antonio
; Rabadán Martín, Inmaculada
(Ministerio de Economía y Competitividad, 2009)
El mercado europeo de emisiones de dióxido de carbono (CO2), regulado por la Directiva 2003/87/CE, obliga a sus participantes a formular planteamientos estratégicos y operativos en sus modelos productivos en materia de ... -
Motivators, barriers and communication channels for blood donation in relation to students at a university in Spain
Padilla Garrido, Nuria; Fernández Herrera, María Dolores; Aguado Correa, Francisco
; Rabadán Martín, Inmaculada
(Elsevier, 2021)
Background Targeting young people to donate blood is a particularly promising option. The aim of this work was to know the motivators, barriers and preferred communication channels for blood donation among university ... -
Motivators, barriers and communication channels for blood donation in relation to students at a university in Spain
Padilla Garrido, Nuria; Fernández Herrera, María Dolores; Aguado Correa, Francisco
; Rabadán Martín, Inmaculada
(Elsevier, 2021-12)
Background: Targeting young people to donate blood is a particularly promising option. The aim of this work was to know the motivators, barriers and preferred communication channels for blood donation among university ... -
Online reputation of 4- and 5-star hotels
Rabadán Martín, Inmaculada; Aguado Correa, Francisco
; Padilla Garrido, Nuria
(Faculty of Tourism and Hospitality Management. University of Rijeka, 2020-05)
Purpose – The aim of this research is to analyse how hotels incorporate their online reputation on their official websites, the characteristics of that information, as well as the variables that may influence ... -
Una aproximación teórica a la posible inconsistencia de los planes de carga obtenidos mediante la Planificación de Necesidades de Capacidad (CRP) : propuesta de un modelo alternativo
Rabadán Martín, Inmaculada(Universidad de Huelva, 2010)
En este trabajo proponemos un modelo alternativo a la técnica de la Planificación de Necesidades de Capacidad [Capacity Requirements Planning (CRP)] para la planificación de capacidad a corto plazo, en configuraciones ... -
Variables relacionadas con el número y elección de las redes sociales de los hoteles andaluces de 4 y 5 estrellas
Rabadán Martín, Inmaculada; Padilla Garrido, Nuria
; Aguado Correa, Francisco
(Universidad de Murcia, 2020-12)
La gestión de las redes sociales se ha convertido en un factor clave para el turismo. Los contenidos generados en las mismas pueden condicionar la elección por parte de los turistas, la reputación online, las ventas, e ...