- DSpace Home
- Browsing by Author
Browsing by Author "Moraleda Barreno, Enrique"
Now showing items 1-8 of 8
-
Classical test theory and item response theory produced differences on estimation of reliable clinical index in World Health Organization Disability Assessment Schedule 2.0
Mancheño Barba, Juan José; Cupani, Marcos; Gutiérrez López, Maria Luisa; Delgado Rico, Elena; Moraleda Barreno, Enrique; Cáceres Pachón, María Pilar; Fernández Calderón, Fermín
; Lozano Rojas, Óscar Martín
(Elsevier, 2018)
Objective World Health Organization Disability Assessment Schedule (WHODAS) 2.0 is currently one of the most used instruments in disability assessment. The objective of this study was to analyze the clinically reliable ... -
Development of different spatial frames of reference for orientation in small-scale environments
Moraleda Barreno, Enrique; Broglio, Cristina; Rodriguez Expósito, Fernando; Gómez García, Antonia María (Universidad de Oviedo: Ediciones de la Universidad de Oviedo, 2013-12)
Background: Previous studies show that there is a developmental transition in the frames of reference children use to orientate from a body-centered to an allocentric strategy. However, there is no agreement concerning ... -
Initial orientation vs maintenance of attention: Relationship with the severity of dependence and therapeutic outcome in a sample of cocaine use disorder patients
Fernández Calderón, Fermín; Lozano Rojas, Óscar Martín
; Moraleda Barreno, Enrique
; Lorca Marín, José Andrés
; Díaz Batanero, María Carmen
(Elservier, 2021)
The visual probe paradigm allows for evaluating attentional bias (AB), distinguishing between approach vs avoidance patterns of attention and assessing two different processes when the exposure time to images is manipulated: ... -
Navegación espacial en niños en un laberinto circular: la interacción entre diferentes marcos geométricos de referencia
Moraleda Barreno, Enrique(Pontificia Universidad Javeriana, 2016-12)
Diversas teorías intentan explicar las estrategias de navegación que utilizan los niños menores de 6 años, siendo el uso de la geometría el principal tema de debate. El objetivo del estudio fue estudiar los sistemas de ... -
Opinión del alumnado acerca de los cambios metodológicos de enseñanza en la asignatura : Psicobiología del desarrollo y sus trastornos : estudio en la Universidad de Huelva (España)
Moraleda Barreno, Enrique; Aguaded, José Ignacio
(Universidad Distrital Francisco José de Caldas, 2015)
La literatura informa que el aprendizaje autónomo y “tutorizado” favorece el pensamiento crítico y la independencia en el aprendizaje, pero no siempre los estudiantes prefieren estas metodologías a las tradicionales. Objetivo: ... -
Personality Traits and Impulsivity Tasks Among Substance Use Disorder Patients: Their Relations and Links With Retention in Treatment
Gómez Bujedo, Jesús; Pérez Moreno, Pedro Juan
; Lorca Marín, José Andrés
; Moraleda Barreno, Enrique
(Frontiers Media, 2020-09)
Background: Various authors have described the elements of impulsive approach and inhibitory control in drug users. These two components have been studied in terms of personality traits, performance on tasks that measure ... -
La prueba de cribado del inventario de desarrollo de Battelle para la detección precoz de alteraciones del desarrollo en parálisis cerebral
Moraleda Barreno, Enrique; Romero López, Modesto Jesús
; Cayetano Menéndez, María José
(Anales españoles de pediatría : Publicación oficial de la Asociación Española de Pediatría, 2011-12)
Introducción: La parálisis cerebral (PC) está frecuentemente asociada a trastornos en diversas funciones (movilidad, lenguaje y capacidades cognitivas entre otras), que provocan deficiencias en las habilidades de la vida ...