@article{10272/20092, year = {2021}, url = {http://hdl.handle.net/10272/20092}, abstract = {Covid-19 will aggravate the problem of child labor. The traditional policy to fight this problem has relied heavily on the role of the school. Empirical evidence shows that the benefits of basic education for poor families are very high. Yet, these high returns may be a statistical illusion when social and economic inequality prevail. In this case, while fighting inequality and enhancing social mobility, the emphasis should be put on the role of the school as provider of goods and services: on maintaining Conditional Cash Transfer programs. This is the more urgent when episodes like the Covid-19 pandemic force temporary school closures}, abstract = {EL Covid-19 agravará el problema del trabajo infantil. La política tradicional para luchar contra este problema ha puesto énfasis en la escuela. La evidencia empírica muestra que los beneficios de la educación en el caso de las familias pobres es elevado. Sin embargo, este retorno puede ser una ilusión estadística cuando prevalece la desigualdad social y económica. Mientras se lucha por mejorar la desigualdad y la movilidad social el punto debería focalizarse en el rol de la escuela como proveedor de bienes y servicios: manteniendo los programas de transferencias condicionadas, lo cual se hace más urgente en contextos como el de la pandemia Covid-19 en los que algunas escuelas pueden verse abocadas a un cierre temporal}, publisher = {Universidad de Huelva}, keywords = {Human capital}, keywords = {Inequality}, keywords = {Conditional Cash Transfers}, keywords = {Bridging social capital}, keywords = {Distribución del capital social}, keywords = {Capital humano}, keywords = {Desigualdad}, keywords = {Programas de transferencias condicionadas}, title = {Child Labor and the Role of the School}, title = {Trabajo infantil y el rol de la escuela}, doi = {10.33776/rem.v0i58.4923}, author = {Azqueta Oyarzún, Diego and Gavaldón Hernández, Guillermina and Sotelsek Salem, Daniel}, }