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dc.contributor.authorVázquez-Illa Navarro, Javier
dc.date.accessioned2014-10-10T08:32:55Z
dc.date.available2014-10-10T08:32:55Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/8847
dc.description.abstractThis article pursues inspiring theory building that helps in the understanding of spas. The industry’s life cycle is subject to examination to ascertain its predominant business model. Employed methodologies are literature review, study of a sample of European and American spas, and case study research on a European spa company. The amenity spa is singled out as the prevalent business model: its value proposition offers a more comprehensive experience than the traditional destination spa. The consequences of the present model’s choices: high amortization and fixed costs, besides market confusion, are highlighted as the industry enters its early maturity stage, after two decades of growth. Future prospects are optimistic, though, due to the linkage of spas with well-rooted social trends, provided incumbents fine-tune their competitive strategies and implement more efficient operations. The spa industry’s partial nonconformity to the product life cycle theory remains unresolved and will require further research.en_US
dc.description.abstractEste artículo persigue la construcción de teorías inspiradoras que ayuden en la comprensión de balnearios. El ciclo de vida de la industria está sujeto a examen para determinar su modelo de negocio predominante. Las metodologías aplicadas son la revisión de la información, el estudio de una muestra de los balnearios de Europa y América y un caso de estudio de una compañía de balnearios europea. La amenidad del balneario se destaca como el modelo de negocio predominante: su propuesta de valor ofrece una experiencia más comprensiva que el destino tradicional de balnearios. Las consecuencias de las elecciones del presente modelo son: alta amortización y coste fijos, además de la confusión del mercado, son destacados mientras la industria entra en su etapa de madurez, tras dos décadas de crecimiento. Los prospectos de futuro son optimistas, a pesar de que, debido al vínculo de los balnearios con bien arraigadas tendencias sociales, los miembros afinaron sus estrategias competitivas e implementaron operaciones más eficientes. La parcial no conformidad de la industria de los balnearios con la teoría del ciclo del producto permanece sin solución y requerirá de más investigación.
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversidad de Huelvaen_US
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectSpaen_US
dc.subjectProduct Life Cycleen_US
dc.subjectBusiness Modelsen_US
dc.subjectStrategyen_US
dc.titleUnfolding the spa industry:spa business models trough the product life cycleen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US


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