Show simple item record

dc.contributor.authorKaplún, Mario
dc.date.accessioned2009-04-28T08:09:18Z
dc.date.available2009-04-28T08:09:18Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/811
dc.description.abstractLa mayor parte de los sistemas educativos actuales –particularmente los de enseñanza a distancia– privilegian una matriz de enseñanza individualizada dirigida a educandos aislados e inhibidora de su autoexpresión. El presente trabajo analiza los efectos pedagógicos y sociales de esta modalidad y sus consecuencias para la futura configuración de la «comunicación educativa». Propone, como uno de los cometidos capitales de esta última, la provisión de estrategias y métodos tendentes a desarrollar la competencia comunicativa de los sujetos educandos.en_US
dc.description.abstractThe greater part of the current educational systems –particularly those of distance education- favor a matrix of individualized education directed towards isolated learners, and of inhibiting education of its self-expression. This work analyzes the pedagogical and social effects of this modality and their consequences for the future configuration of the <<educational communication>>. This work suggests, as one of the main tasks of the latter one, the supply of strategies and methods inclined to develop the communicative competence of the learners.
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad de Huelva
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.titleProcesos educativos y canales de comunicaciónen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |