Show simple item record

dc.contributor.authorViota, Paulino
dc.date.accessioned2009-04-27T10:43:41Z
dc.date.available2009-04-27T10:43:41Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/795
dc.description.abstractDesde la óptica del profesional del cine –director y crítico simultáneamente–, el autor de este trabajo nos ofrece una visión original y profunda sobre la obra cinematográfica como unidad superior de difícil desciframiento, haciendo sumamente ardua la labor de análisis y de crítica, ya que en este proceso, al tiempo que se fabrica un instrumento para su interpretación, se sustituye la obra por otra obra. Sin duda, una visión sincera y audaz para replantear las funciones del «interpretador» del cine.en_US
dc.description.abstractFrom the perspective of the cinema professional –director and critic simultaneously-, the author of this work offers us an original and deep view about the cinematographic work as a higher unit that is difficult to decode, making the task of analysis and critique extremely difficult, since in this process, at the same time that a resource for its interpretation is made, a work is replaced by another work. Without a doubt, it is a sincere and audacious view for reconsidering the functions of the <<interpreter>> of the cinema.
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad de Huelva
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.titleCómo limpiarse las gafasen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |