Show simple item record

dc.contributor.authorEchevarría, Javier
dc.date.accessioned2009-04-24T11:41:15Z
dc.date.available2009-04-24T11:41:15Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/774
dc.description.abstractLas tecnologías telemáticas están haciendo surgir un nuevo entorno para las interrelaciones humanas, que comienza a estar presente en la escuela. El entorno telemático es representacional, distal, asincrónico y reticular, y genera nuevas puertas y ventanas en la escuela, que conectan el aula con Telépolis, la ciudad global. Además de alfabetizar para el entorno proximal clásico, la escuela distal ha de alfanumerizar a niños y niñas, adaptándolos al nuevo espacio de interrelación a distancia. En este artículo se resumen algunas de las consecuencias educativas que este cambio suscita.en_US
dc.description.abstractThe telematic technologies are giving rise to a new environment for human interrelations, which begins to be present at school. The telematic environment is representational, distal, asynchronous and reticulated, and it generates new doors and windows in the school, which connect the classroom with Telepolis, the universal city. Besides teaching to read and write for the classic proximal environment, the distal school has to make children alphanumerical, adapting them to the new space of distance interrelation. In this article, the author summarizes some of the educational consequences that this change provokes.
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad de Huelva
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.titleLa escuela distalen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |