Show simple item record

dc.contributor.authorAguaded Gómez, María Cinta 
dc.date.accessioned2009-04-24T08:44:40Z
dc.date.available2009-04-24T08:44:40Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/764
dc.description.abstractLa publicidad se convierte en manos de una sociedad pro-consumo en un valioso artefacto mediante el cual los individuos se adentran en un mundo irreal, atrayente, sugestivo que desean acaparar a cambio de convertirse en títeres de su propia existencia. La autora de este trabajo nos ofrece algunas reflexiones sobre este engranaje publicitario, incitándonos a estar alerta sobre sus posibles efectos manipulativos.en_US
dc.description.abstractAdvertising becomes a valuable artefact in the hands of a pro-consumer society through which individuals enter an unreal, attractive, suggestive world that they want to monopolize in exchange of becoming puppets of their own existence. The author of this paper offers us some reflections on this advertising gear, and invites us to be alert on the its possible manipulative effects.
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad de Huelva
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.titleLa publicidad : poderosa arma de la sociedad consumistaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |