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dc.contributor.authorKrakover, Shaul
dc.date.accessioned2014-01-09T11:56:58Z
dc.date.available2014-01-09T11:56:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/7553
dc.description.abstractThis paper aims to study the supply side of an emerging new tourism attraction. Specifically, the research focuses on the transformation of Jewish heritage to a unique tourism product. Actual objectives are to assess the physical elements composing the Jewish heritage product and to examine their diversity in a sample of twenty Spanish towns and cities, members of Red de Juderias de Espanã organization. Affiliation with a central actor raised the question to what extent different localities are affected by the central guidelines so as to generate a homogeneous product of a repetitive nature. A survey of all artifacts related to Jewish heritage tourism in these cities provided the data for the assessment. The results shed light on the process of converting abstract heritage to a tangible tourism product. The Jewish heritage product embraces a set of specific elements listed in descending order of their appearance: Jewish quarter, Jewish museum, a synagogue, a local Jewish persona, other artifacts, square or garden named after a Jewish persona, and Jewish cemetery. Not all places have all elements and elements of the same type are not necessarily at the same level of development. Analysis of the diversity of the product among the towns reveals a tendency towards homogeneity in the visual appearance of the Jewish quarters and the displays exhibited in Jewish museums. Nonetheless, certain elements such as synagogues and their story, local Jewish personas, and other minor artifacts tend to portray greater heterogeneity. In addition, the differences found in the productmix among cities help to increase their diversity. It is recommended to exercise a greater care in preserving differences among cities especially those located in the same geographical cluster. In the way of analogy these findings seem to equally apply to other niche tourism products such as wine tourism, rural tourism, or other religions' tourism of non-monumental nature.en_US
dc.description.abstractEste artículo busca estudiar el sector real de una emergente atracción turística. Específicamente, la investigación se centra en la transformación de la herencia judía en un único producto turístico. Los objetivos actuales son evaluar los elementos físicos que componen el producto de la herencia judía y examinar su diversidad en una muestra de 20 pueblos y ciudades españolas, miembros de la organización de la Red de Juderías de España. La afiliación con un participante central planteó la cuestión de hasta que punto diferentes localidades son afectadas por las directrices centrales con el fin de generar un producto homogéneo de carácter repetitivo. Una encuesta de todos los artefactos relacionados con el turismo de la herencia judía en estas ciudades proveyó los datos para esta evaluación. Los resultados arrojaron luz sobre el proceso de convertir una herencia abstracta en un producto turístico tangible. El producto de la herencia judía abarca un conjunto de elementos listados en orden descendente según su aparición: Barrio judío, museo judío, sinagoga, una persona judía local, otros artefactos, plaza o jardín nombrados a partir de una persona judía y un cementerio judío. No todos lo lugares tienen todos los elementos y elementos del mismo tipo no están necesariamente al mismo nivel de desarrollo. El análisis de la diversidad de el producto entre los pueblos revela una tendencia hacia la homogeneidad en la apariencia visual de las plazas judías y las exposiciones exhibidas en los museos judíos. No obstante, ciertos elementos como las sinagogas y su historia, las personas judías locales y otros artefactos menores tienden a retratar una heterogeneidad mayor. Además, las diferencias encontradas en los productos entre ciudades ayudan a incrementar su diversidad. Es recomendable ejercer un gran cuidado en preservar diferencias entre las ciudades especialmente en aquellas localizadas en el mismo grupo geográfico. En el sentido de la analogía, estos hallazgos parecen aplicarse igualmente a otros productos turísticos como el turismo del vino, el turismo rural, u otras religiones turísticas de naturaleza no monumental.
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversidad de Huelvaen_US
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject.otherJHTen_US
dc.subject.otherJHPen_US
dc.subject.otherJuderiasen_US
dc.subject.otherDiversityen_US
dc.subject.otherProduct-mixen_US
dc.subject.otherTrap of homogeneityen_US
dc.titleGeneration of a tourism product : jewish heritage tourism in Spainen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


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