Internet and E-commerce continue to expand in today´s information and
communication society. This research focuses on the most relevant
characteristics of experienced Spanish Internet users. More specifically,
this document concentrates on Internet users and travellers who buy or
may buy in the future services offered by travel agents or other operators
in the tourism industry. The findings from this study were collected
through questionnaires. Once collected, all the data was subjected to
statistical analysis in order to determine the demographic characteristics,
values, uses and attitudes of the individuals included in the sampling, as
well as the interaction between the above mentioned items. This process
allowed us to reach sound conclusions.
Internet y E-commerce continúan su expansión en la información y la comunicación en la sociedad de hoy. Este estudio se centra en las características más relevantes de los usuarios españoles de Internet. Para ser más exactos, este documento se centra en los usuarios de internet y en los viajeros que compran o podrían comprar en el futuro los servicios ofrecidos por agencias de viajes u otros operadores en la industria turística. Los hallazgos de este estudio fueron recolectados a través de cuestionarios. Una vez reunidos, todos los datos fueron sometidos a un análisis estadístico para determinar las características demográficas, valores, usos y actitudes de los individuos incluidos en la muestra, así como la interacción entre los elementos mencionados anteriormente. Este proceso nos permitió llegar a conclusiones sólidas.