Show simple item record

A cognitive model to interpret mathematics teachers’ professional development : a case study within a collaborative environment

dc.contributor.authorCarrillo Yáñez, José 
dc.contributor.authorCliment Rodríguez, Nuria 
dc.contributor.authorContreras González, Luis Carlos 
dc.contributor.authorMuñoz Catalán, María Cinta 
dc.date.accessioned2013-01-24T08:16:21Z
dc.date.available2013-01-24T08:16:21Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationCarrillo Yáñez, J., Climent Rodríguez, N., Contreras González, L.C., Muñoz-Catalán, M.C.: "Un modelo cognitivo para interpretar el desarrollo profesional de los profesores de matemáticas :ejemplificación en un entorno colaborativo". Enseñanza de las Ciencias. Vol. 25, n. 1, pág. 33-44 (2007). ISSN 0212-4521en_US
dc.identifier.issn0212-4521
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/6267
dc.description.abstractA partir del trabajo de Sfard en relación con las fases de interiorización, condensación y cosifi cación para explicar los procesos cognitivos referidos al aprendizaje de las matemáticas, realizamos una propuesta de modelo interpretativo del desarrollo profesional. A continuación, analizamos sus características aplicándolo al caso de una maestra participante en un entorno colaborativo de desarrollo profesional, evidenciando de este modo las potencialidades del modelo.en_US
dc.description.abstractBased on Sfard’s stages of interiorisation, condensation and reifi cation, which she applies to explain the cognitive processes in relation to the mathematical learning, we propose an interpretative model of professional development. We analyse its features and then the model is applied to the case study of a primary teacher participating in a collaborative project for professional development. This way we show the model’s potentialities.eng
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad Autónoma de Barcelonaen_US
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject.otherDesarrollo profesional de los profesores de matemáticasspa
dc.subject.otherProcesos cognitivoseng
dc.subject.otherEntornos colaborativosspa
dc.subject.otherReflexiónspa
dc.subject.otherMathematics teachers’ professional developmenteng
dc.subject.otherCognitive processeseng
dc.subject.otherCollaborative environmentseng
dc.subject.otherReflectioneng
dc.titleUn modelo cognitivo para interpretar el desarrollo profesional de los profesores de matemáticas : ejemplificación en un entorno colaborativoen_US
dc.titleA cognitive model to interpret mathematics teachers’ professional development : a case study within a collaborative environmenteng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |