Show simple item record

dc.contributor.authorFranco, Mário
dc.contributor.authorDias, Bruna
dc.contributor.authorPereira, Carla
dc.date.accessioned2012-07-09T08:03:45Z
dc.date.available2012-07-09T08:03:45Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/5784
dc.description.abstractThe aim of this study concerns the role of the application/adoption of Information and Communication Technologies (ICT) in small and medium-sized enterprises (SME). This investigation identifies the factors influencing the adoption of ICT in SMEs and the benefits and/or costs for this type of firm. Based on one SME – Turistrela, the case study method was chosen, with the data collection instruments being the interview and documentary analysis. Based on the results obtained, ICT were found to improve all processes and communication in the firm’s various departments, as well as the connection with outside, from within the region to other countries. As ICT are already implemented worldwide, these have become fundamental for the success of Turistrela. The empirical evidence also shows that without these technologies, rapid communication and the processing and analysis of information would be difficult, and this type of activity in the selected firm would become more expensive and less effective.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de este estudio afecta al papel de la aplicación/adopción de Información y Comunicación Tecnológicas (ICT) en pequeñas y medianas empresas (SME). Esta investigación identifica los factores que influencian la adopción de ICT en SME y los beneficios y/o costes para este tipo de firmas. Basado en un SME, Turistrela, se eligió el método de estudio del caso, siendo los instrumentos de recopilación de datos la entrevista y el análisis documental. Basado en los resultados obtenidos, se encontró que las ICT mejoran todos los procesos y la comunicación entre los distintos departamentos de la firma, así como la conexión con el exterior, desde dentro de las regiones a otros países. Como las ICT son ya usadas en todo el mundo, estas se han convertido en fundamentales para el éxito de la Turistrela. La evidencia empírica también muestra que, sin estas tecnologías, la rápida comunicación y el análisis de información serían difíciles, y este tipo de actividades en la empresa seleccionada serían mucho mas caros y menos efectivos.
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversidad de Huelvaen_US
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject.otherInformation Technologieseng
dc.subject.otherSME
dc.subject.otherICTeng
dc.subject.otherCommunicationeng
dc.subject.otherTuristrelaeng
dc.titleThe role of information and communication technologies in SMEs : case study of the Turistrela Groupen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |