Show simple item record

dc.contributor.authorFernández Serrano, José
dc.contributor.authorLiñán Alcalde, Francisco
dc.contributor.authorSantos Cumplido, Francisco Javier
dc.date.accessioned2010-05-04T11:39:15Z
dc.date.available2010-05-04T11:39:15Z
dc.date.issued2010-05-04T11:39:15Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/3283
dc.description.abstractLa función empresarial cobra especial relevancia en la explicación del proceso de desarrollo económico. Desde la perspectiva cognitiva, la intención empresarial es el elemento fundamental que lleva a la creación de una empresa. El objetivo fundamental de este artículo es, por tanto, analizar si diferentes percepciones influyen sobre las intenciones empresariales y examinar las posibles diferencias entre los empresarios potenciales de dos áreas europeas: los países del sur (España, Italia, Grecia y Portugal) y los países escandinavos (Finlandia, Suecia y Dinamarca). El análisis empírico, mediante regresión logística con datos del Global Entrepreneurship Monitor, muestra que las percepciones personales, de oportunidad y socio-culturales contribuyen a explicar la intención emprendedora. El papel de las diferencias culturales e institucionales es considerado en las conclusiones._____________________________The entrepreneurial function has gained great relevance to explain the development process. From an individual’s cognitive perspective, entrepreneurial intentions are the most relevant elements leading to starting up a new venture. Therefore, the main objective of this paper is analysing if different perceptions affect entrepreneurial intentions and examining the possible differences between potential entrepreneurs of two European areas: the Southern countries (Spain, Italy, Greece and Portugal) and the Scandinavian countries (Finland, Sweden and Denmark).The empirical analysis, using logistic regression with Global Entrepreneurship Monitor data, shows that personal, opportunity and socio-cultural perceptions do help explaining entrepreneurial intention. The role of cultural and institutional differences is considered in the conclusions.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.titleCognitive Aspects of Potential Entrepreneurs in Southern and Northern Europe : an Analysis Using GEM-Dataen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |