Show simple item record

dc.contributor.authorGarcía Rodríguez, María Pilar 
dc.contributor.authorGonzález Losada, Sebastián 
dc.date.accessioned2009-12-17T11:32:34Z
dc.date.available2009-12-17T11:32:34Z
dc.date.issued2009-12-17T11:32:34Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/2067
dc.description.abstractEn este trabajo presentamos los resultados de una investigación que ha sido desarrollada en la Universidad de Huelva (España). Actualmente en España se están desarrollando una gran cantidad de estudios e investigaciones en los campos de la evaluación, la formación, la investigación o la innovación. Ello se debe a la preocupación por la mejora de la calidad de la institución universitaria, y por otro a los procesos de certificación y acreditación a los que se está sometiendo a las universidades, su personal y los servicios que afrece, como consecuencia del proceso de convergencia europea. En este sentido, la aplicación masiva de procesos evaluadores está teniendo fuertes consecuencias sobre la institución superior de enseñanza y sobre su calidad, ya que las decisiones políticas se adoptan en función de los resultados obtenidos.______________________________This paper aims to show the results of a research which has been carried out by the University of Huelva in Spain. A large number of articles on assessment, training, scientific research and innovation are been developed nowadays in Spain. This is mainly due to different facts. On the one hand a growing interest in improving quality of University as an institution. On the other hand, because of the procedures university staff has to develop to prove its worth and the services (faculties offer as part of an institution). This is a result of the European Convergence Process. The huge implementation of assessment and appraisal procedures has had a great influence on University and its quality because political decisions are made according to its results. University teachers are the most affected and we aim at depicting how they define their professional profile and their permanent training so as to snake a sharp portrait of where they stand on this issue. These contributions are part of a larger research. We will focus on the conclusions and give a brief description of some methodological aspects and relevant results.en_US
dc.language.isospaen_US
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.titleEl perfil del profesorado universitario : un profesional en evolución constanteen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |