In midst the ongoing COVID19 pandemic,
there is an inherent need to consider the
effects on education in poorer regions of the
globe. Students from Western countries and
more privileged backgrounds have managed
to continue learning albeit Universities having
closed in the most difficult moments of the
Pandemic. Students from disadvantaged regions
and poorer backgrounds however, very
often remained isolated when their institution
shut down during the pandemic.
In this paper the authors discuss a socially
innovative initiative that enables building a community
of international learning based on a popular
methodology named COIL (Collaborative
Online International Learning). The methodology
relies on the use of openly available online
platforms that allow students and lecturers to be
connected digitally, thus making learning resources
available to students no matter their location.
It allows for an intense peer-to-peer learning environment
and promotes the virtual teamwork
on real cases and assignments
En medio de la actual pandemia de COVID19,
hay una necesidad inherente de considerar
los efectos en la educación en las regiones
más pobres del mundo. Los estudiantes
de los países occidentales y de entornos
más privilegiados han conseguido seguir
aprendiendo, aunque las Universidades hayan
cerrado debido a la pandemia. Sin embargo,
los estudiantes de regiones desfavorecidas se
quedaron, a menudo, aislados cuando su institución
cerró durante la pandemia.
En este artículo, las autoras discuten una iniciativa
socialmente innovadora que permite construir
una comunidad de aprendizaje internacional
basada en una metodología popular llamada
COIL (Collaborative Online International Learning).
Basada en el uso de plataformas online de
libre acceso que permiten conectar digitalmente
a estudiantes y profesores, poniendo así los recursos
de aprendizaje a disposición de los estudiantes
sin importar su ubicación. Permite un entorno
de aprendizaje entre pares y promueve el trabajo
en equipo virtual sobre casos y tareas reales