This paper aims to explore the relationship between characteristics of selfie-takers and the destination image depicted in the background of the photographs. Through a content analysis based on a sample of 1,537 selfies taken in Barcelona’s most visited places and shared on Instagram, the authors were able to identify the most relevant elements and tourist scenarios involved in these photographs, as well as the relationship that exists among certain features of the profile of selfie-takers. The study reveals that travel selfies are a viable tool, which contributes to destination image and is aligned with the image destination management organizations promote
Este artículo tiene como objetivo explorar la relación entre las características de las personas que toman selfies y la imagen del destino que se muestra en el fondo de las fotografías. A través de un análisis de contenido basado en una muestra de 1.537 selfies tomadas en los lugares más visitados de Barcelona y compartidas en Instagram, los autores pudieron identificar los elementos y escenarios turísticos más relevantes involucrados en estas fotografías, así como la relación que existe entre determinadas características. del perfil de los autofotos. El estudio revela que las selfies de viaje son una herramienta viable, que contribuye a la imagen del destino y está alineada con la imagen que promueven las organizaciones de gestión de destinos