The aim of this study was to determine the risk perception of tourists in relation to the concept of halal tourism, and to reveal the relationships between risk perception, satisfaction and behavioral intention. The study used a quantitative research design based on the application of a questionnaire. Simple random sampling was used as the sampling method. The questionnaire developed by Olya and Al-ansi (2018) was employed in this research, and the proposed model was analyzed through the structural equation modelling (SEM) technique. It was found that the health risk dimension had a positive impact on tourist satisfaction while the social and time risk dimensions affected tourist satisfaction negatively and significantly. In addition, it was concluded that none of the seven risk dimensions (health, psychological, environmental, social, quality, financial and time) significantly affected the tourists’ intention to recommend whereas the health and financial risk dimensions affected the tourists’ continued intention to use halal items negatively and significantly
El objetivo de este estudio fue determinar la percepción de riesgo de los turistas en relación con el concepto de turismo halal, y revelar las relaciones entre percepción de riesgo, satisfacción e intención de comportamiento. El estudio utilizó un diseño de investigación cuantitativa basado en la aplicación de un cuestionario. Se utilizó un muestreo aleatorio simple como método de muestreo. En esta investigación se empleó el cuestionario desarrollado por Olya y Al-ansi (2018), y el modelo propuesto se analizó mediante la técnica de modelado de ecuaciones estructurales (SEM). Se encontró que la dimensión de riesgo para la salud tuvo un impacto positivo en la satisfacción del turista mientras que las dimensiones de riesgo social y temporal afectaron la satisfacción del turista de manera negativa y significativa. Además, se concluyó que ninguna de las siete dimensiones de riesgo (salud, psicológica, ambiental, social, calidad)