The image of destinations is a key factor when it comes to positioning and
attracting the attention and interest of potential tourists. That being, the
subject matter is relevant to experts and academics as well as destination
managers looking for new alternatives to generate greater impact and
influence. Today, the use of information and communication technologies
(ICT) is widespread in all areas of life, being also useful and fully adopted
in tourism image projections, mainly through social networks. Accordingly,
this article focuses on the figure of the tourism ambassador as a diffuser
or enhancer of the image of a tourism destination, particularly through the
use of an appropriate web platform created by the French tourism
destination authority—the Ambassadeurs Savoie Mont Blanc. To
understand the repercussions of this initiative, a content analysis of its
official Facebook page is made, studying variables such as fans, content
and engagement
La imagen de los destinos es un factor clave a la hora de posicionar y atraer la atención e interés de los potenciales turistas. Es decir, la temática es relevante para expertos y académicos, así como para gestores de destinos que buscan nuevas alternativas para generar mayor impacto e influencia. Hoy en día, el uso de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) está muy extendido en todos los ámbitos de la vida, siendo también útil y plenamente adoptado en las proyecciones de imagen turística, principalmente a través de las redes sociales. En consecuencia, este artículo se centra en la figura del embajador del turismo como difusor o potenciador de la imagen de un destino turístico, en particular mediante el uso de una plataforma web adecuada creada por la autoridad de destinos turísticos francesa: Ambassadeurs Savoie Mont Blanc. Para comprender las repercusiones de esta iniciativa