Using a sample of 384 Brazilian respondents, the results of this quantitative
exploratory study indicate that travel blogs are considered the second most important source of
information in travel planning (after referrals from family and friends). Among 8 aspects evaluated,
respondents attributed more importance to contents related to "itineraries and attractions" and
"transportation and locomotion". These 8 aspects were reduced, with the use of the factor analysis
technique, to 3 factors: the first, "General Information", was more valued by women, people with
less education, less income range and lower frequency to travel. The second factor, "Stay", was
more valued by people with higher income and who travel less alone. Finally, there were no
differences between the groups analyzed in the third factor identified, "Itineraries"
Utilizando una muestra de 384 encuestados brasileños, los resultados de este estudio
exploratorio cuantitativo indican que los blogs de viajes se consideran la segunda fuente más
importante de información en la planificación de viajes (después de las referencias de familiares y
amigos). Entre los 8 aspectos evaluados, los encuestados atribuyeron más importancia a los
contenidos relacionados con "itinerarios y atracciones" y "transporte y locomoción". Estos 8 aspectos
se redujeron, con el uso de la técnica de análisis factorial, a 3 factores: el primero, "Información
general", fue más valorado por las mujeres, las personas con menos educación, menos rango de
ingresos y menor frecuencia para viajar. El segundo factor, "Estancia", fue más valorado por las
personas con mayores ingresos y que viajan menos solas. Finalmente, no hubo diferencias entre los
grupos analizados en el tercer factor identificado, "Itinerarios"